פלאפון משיקה מסלולי "לא דיברת לא שילמת" ב-20 אגורות לדקה

פלאפון מיישרת קו עם רמי לוי ומציעה מסלולי "לא דיברת - לא שילמת", אך נציגיה לא ממהרים להציעם ללקוחות ■ גם אורנג' מוזילה את המסלול, ובסלקום שקט בינתיים

אפקט רמי לוי עושה את שלו: ימים ספורים לאחר השקת המפעיל הווירטואלי הראשון, מציעה פלאפון מסלול "לא דיברת - לא שילמת" כמעט זהה למסלול של רמי לוי. אורנג' מוזילה גם היא את המסלול אצלה - ובסלקום שקט בינתיים.

בסיוע אתר "כמהזה" להשוואת שירותי תקשורת (kamaze.co.il), מציג "גלובס" את תמונת המצב העכשווית.

מסלולי "לא דיברת - לא שילמת" אינם המצאה חדשה, אולם מידת האטרקטיביות שלהם מעולם לא הייתה מרובה - ולא במקרה. בחברות הסלולר מעדיפים לשווק חבילות ותוכניות הכוללות מרכיבים רבים, כדי להשפיע על דפוסי השימוש שלנו ולהרחיב את סל השירותים שעבורם אנחנו משלמים.

בהתאם להצהרתו הראשונית של רמי לוי, המסלול שהוא מציע פשוט ובנוי על-פי דקת שימוש.

גם אם לא לכולם מתאים בסופו של דבר מבנה התשלום הזה, נכנסת לתמונה אפשרות סבירה נוספת שכבר מזמן לא הורגלנו לקחת בחשבון.

דמי השימוש הקבועים בפלאפון יקרים יותר

ומה קורה בעקבות המהלך? פלאפון מציעה מסלול דומה מאוד למסלול שאותו מציע רמי לוי. המסלול בעלות של כ-25 שקל, 10 שקלים יותר מרמי לוי, אך העלויות במסלול זהות - 20 אגורות לדקה, 15 אגורות להודעה, גלישה בכ-15 אגורות לכל 1 מגה.

גם אורנג', כאמור, מתקרבת קצת לכיוון, גם אם התעריפים עדיין גבוהים יותר.

יש לציין כי החברות עדיין אינן מתאמצות לשווק את המסלולים האלה קבל עם ועדה. בחלק מהמקרים, הוצעו לנו המסלולים המדוברים רק במרכזי השירות ולא בשיחה טלפונית. כנראה ששיטת החבילות היא עדיין המוקד השיווקי המוביל מבחינתן.

ליאת נחום, מנהלת התוכן של אתר "כמהזה", מציינת כי "אם עד שרמי לוי יצא לשוק נעה העלות לדקה במסלולים אלה בין 40-70 אגורות לדקה, הרי שעכשיו העלות לדקה ירדה לכיוון 20-40 אגורות לדקה. גם בהודעות SMS ישנה ירידה, ממחיר כמעט אחיד של כ-60 אגורות להודעה, העלות ירדה ל-15 אגורות".

עוד מוסיפה נחום: "הבשורה החיובית הנוספת היא הוזלת עלויות הגלישה במסלולים אלה. כבר אין תשלום על גלישה מזדמנת כמו עלות חריגה כפי שהיה עד כה, והמחיר ירד. עוד חשוב לציין כי גם דמי המנוי הוזלו בחבילה שמציעה פלאפון. פרטנר מצידה מציעה הטבות בתוך המסלול - 50 דקות שיחה חינם בתוך הרשת ו-20 הודעות SMS חינם בכל חודש".

המסלול לא הוצע על-ידי נציג מכירות טלפוני

אם תתקשרו למוקד הטלפוני של פלאפון, כאמור, לא תוכלו לקבל את המסלול; רק אם תגיעו למרכז שירות ומכירה ותבקשו את המסלול - תוכלו לקבלו. המסלול ניתן ללקוחות חדשים או משדרגים ולעוברים מסלול.

בשיחה עם מוקד המכירות הטלפוני של פלאפון לא הוצעה לנו החבילה, הנציג אמר שהוא לא מכיר חבילה כזו.

כשביקשנו שיבדוק שוב ונתנו לו את פרטי המסלול - הוא אישר את פרטי החבילה וציין כי רק במרכז מכירה ניתן לקבלה.

בסלקום ובמירס עדיין דממת אלחוט

בינתיים בסלקום ובמירס מסלולי "לא דיברת - לא שילמת" נותרו כשהיו ללא שינוי. מותג הבייסיק של סלקום אמור לצאת בסניפי רשת שופרסל דיל בתקופה הקרובה.

מסלולי לא דיברת לא שילמת לפני ואחרי כניסת רמי לוי לענף הסלולר
 מסלולי לא דיברת לא שילמת לפני ואחרי כניסת רמי לוי לענף הסלולר

הנתונים לכתבה זו נאספו על-ידי אתר "כמה זה?" - www.kamaze.co.il - אתר השוואת מחירים בתחומים: סלולר, אינטרנט, שיחות לחו"ל ­ומחו"ל, סים בינלאומי, כבלים ולוויין וטלפון בישראל.