"ישראל התמקדה במערב עד כה - עכשיו עוברים לסין"

ד"ר אורי דדוש: "הדבר הראשון הוא שאנחנו עדים לו כיום הוא למעשה מהפכה" ■ הדברים נאמרו בפאנל "למי יצלצלו השווקים המתעוררים?", במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס"

"הדבר הראשון הוא שאנחנו עדים לו כיום הוא למעשה מהפכה, לא אבולוציה - ועדיין לא ראינו כלום. אנחנו מעריכים שהיום מדינות מתפתחות הן 30% מהסחר העולמי ועד 2050 היחס יתהפך ו-70% מהמסחר יהיה במדינות המתפתחות. כשסרקוזי היה צריך כסף הוא לא התקשר לאובמה הוא התקשר לנשיא סין - זה סימן לשינויים שחלים כרגע", אמר ד"ר אורי דדוש, מנהל קבוצת הכלכלה העולמית של הבנק העולמי.

הדברים נאמרו בפאנל "למי יצלצלו השווקים המתעוררים?", במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס" שמתקיימת היום בת"א.

בפאנל משתתפים, בנוסף לדדוש, גם פרופ' מריו איי.בלכר, סגן יו"ר Argentine Mortgage Bank, נגיד הבנק המרכזי של ארגנטינה לשעבר; פרופ' חונג-בין צאי, דיקאן ביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת Peking ויועץ לממשלת סין; בועז הירש, ראש מנהל סחר חוץ, משרד התמ"ת. הפאנל התקיים בהנחיית רוברט גסט, עורך עסקי ב-The Economist.

"השינויים הם תכופים בסין, ויש גיוון גדול", אמר פרופ' חונג-בין צאי. "המדינה ענקית והטרוגנית כך שקשה לומר שסין היא כך וכך - מה שרואים בביגין ושנגחאי זו לא סין האמיתית. כדי להבין את סין צריך לזכור שהיא לא שתי הערים האלה. אם חושבים על לעשות עסקים בסין צריך לזכור שהדברים מאוד דינמיים ושהשוק הסיני עצמו מאוד מגוון ומורכב, לא רק בייג'ין ושנגחאי".

"היתה בעיה של אינפלציה, בסין וברזיל האינפלציה הובילה למדיניות מוניטרית, כעת האינפלציה ירדה ואפשר להירגע. אני לא חושב שנראה מיתון בשווקים המתעוררים", אמר מריו איי.בלכר.

בועז הירש ציין כי "חברות ישראליות מנסות להיכנס לפעילות בשווקים המתפתחים ולרוב מתקשות - ייצוא שירותים מסקטור מחקר ופיתוח הוא העיקרי בארץ, כאשר 3 הצרכנים העיקריים של שירותים אלה הן ארה"ב גרמניה ובריטניה. סין במקום ה-20. ישראל יכולה להציע לסין בעיקר טכנולוגיה ולכן שיתוף פעולה של מחקר ופיתוח יכול להיות שיתוף פעולה פוטנציאלי. ישראל זאת תעשייה שהתמקדה עד כה על המערב, ועכשיו המיקוד עובר לסין".

לריכוז הידיעות מוועידת ישראל לעסקים 2011 - לחצו כאן