החברה לישראל מרחיבה עסקי החשמל: רוכשת חברה בצ'ילה

זרוע החשמל של הקבוצה, אי סי פאואר, רוכשת את החברה Centeral Tierra Amarilla SA מצ'ילה, המפעילה תחנת כח באזור ■ הרכישה תתבצע דרך הזרמת כ–15 מליון דולר במזומן לחברה

זרוע החשמל של קבוצת החברה לישראל , "אי סי פאואר", הודיעה היום (א') כי היא מרחיבה את פעילותה בדרום אמריקה ורוכשת חברה בצ'ילה, Centeral Tierra Amarilla SA, שבבעלותה תחנת כח. לרכישה יצטרף שותף מקומי, בשיעור שטרם סוכם, אך בשיעור שלא יעלה על 25%. אי סי פאואר תחזיק ברוב מניות החברה.

הרכישה תתבצע דרך הזרמת כ-15 מליון דולר במזומן לחברה ללא תשלום נוסף לבעלי המניות. לחברה מצבת הלוואות מבנקים בגובה של כ-60 מליון דולר.

החברה הנרכשת מפעילה טורבינת גז במחזור פתוח המופעלת בדיזל בהספק של 155 מגה-וואט. תחנת הכח ממוקמת מצפון לסנטיאגו, בירת צ'ילה, ומשמשת בעיקר לרזרבת חשמל באזור המכרות בו היא ממוקמת.

מאי סי פאואר נמסר כי "רכישה זו עולה בקנה אחד עם כוונתה של החברה להמשיך להתרחב למדינות אטרקטיביות נוספות באמריקה הלטינית, בנוסף לתוכניות ההתרחבות של החברה בפרו וישראל".

הקבוצה מעורבת בדרום אמריקה בייצור של כ-3,000 מגה-וואט. לאחר הרכישה, תהיה פעילה בדרום אמריקה ב-7 מדינות: פרו, הרפובליקה הדומיניקנית, אל סלוודור, פנמה, ג'מיאקה, בוליביה וצ'ילה. עיקר פעילות החברה הוא בפרו ושם גם ממוקם מטה הקבוצה.