רשות ההגבלים: מירס ניסתה לסכל כניסת מתחרים

הרשות מצאה כי תלונותיה של גולן טלקום בגין ניסיונות מירס לפגוע בה באמצעות איסור על ספקים לעבוד עמה - מבוססות

רשות ההגבלים העסקיים מזהירה אזהרה חמורה את חברת מירס, בשל פעולות שנקטה לסיכול כניסתה של חברת גולן טלקום לשוק הסלולר. ל"גלובס" נודע כי רשות ההגבלים שלחה בשבוע שעבר למירס מכתב אזהרה, שבו היא מורה לה לחדול מיידית מכל פעולה שעשוי לעלות ממנה ריח של ניסיון לסיכול תחרות בשוק בכל דרך שהיא.

צעדים חמורים

שליחת המכתב למירס מלמדת כי רשות ההגבלים העסקיים הגיעה למסקנה כי הפעולות שנקטה מירס כנגד ספקים ש"העזו" לחתום על חוזי עבודה עם גולן טלקום במקביל לעבודה איתה, הינן בגדר ניסיון לפגיעה קשה בתחרות המתעצמת בשוק הסלולר.

המכתב מלמד כי טענותיה של גולן טלקום היו מבוססות, ומירס אכן נקטה צעדים חמורים כדי לנסות ולמנוע ממנה התקשרות עם ספקים ויצירת הסכמים, שימנעו מהם לספק לה שירות במקביל.

מדובר בעיקר בחברות קבלניות להקמת אתרים (אך לא רק), שקיבלו איומים מפורשים על כך שהיקף העבודה איתן ייפגע אם הן יתחילו לעבוד עם גולן טלקום, שנמצאת בדומה למירס בעיצומה של השקעה בבניית רשת סלולרית נוספת.

נציין כי לא רק מירס נקטה בפעולות שמטרתן לסכל תחרות מצד גולן טלקום. גם הוט הייתה שותפה למאמץ של חברת-הבת שלה כפי שטענה גולן טלקום, אך הרשות החליטה להסתפק באזהרה למירס בלבד.

כפי שנחשף ב"גלובס", גם נוקיה-סימנס, שנבחרה כספקית הציוד לרשתות של מירס ולגולן טלקום, מנועה מלהקים את הרשת לגולן טלקום משום שהתחייבה למירס. נוקיה-סימנס תשמש כספקית הרשת, אך את העבודה עצמה היא מנועה מלהקים.

רשות ההגבלים סירבה להגיב לידיעה. ממירס לא נמסרה תגובה.