תכירו את "האווי" היורש של "האורקל מאומהה" וורן באפט

המשקיע האגדי וורן באפט הכריז הלילה רשמית על בנו "האווי", כיורשו היחיד בחברת ההשקעות שלו ברקשייר הת'אוויי

בראיון משותף עם בנו הכריז הלילה בתוכנית 60 דקות וורן באפט, האיש השני הכי עשיר באמריקה, באופן רשמי על בנו הווארד כיורש חברת ההחזקות שלו ברקשייר הת'אוויי. בנו של באפט, המכונה בפני כולם "האווי", יתפקד בעתיד כיו"ר ללא סמכויות ניהול בחברה המצליחה של אביו. לדברי באפט, האווי יהיה המגן האחרון והאולטימטיבי על ערכי החברה אך לא תהיה לו נגיעה בדבר ההחלטות המהותיות הנוגעות להשקעות השונות.

האווי, בן ה-57 שנשר משלושה קולג'ים שונים ולא הצליח לסיים את לימודיו, עוסק קיום כחקלאי של תירס ופולי סויה, שעדיין אוהב ללכלך את ידיו ולעסוק בעבודת כפיים. בנוסף לכך הוא נחשב גם לסופר שאחראי לכתיבתם של עשרות ספרים העוסקים בחקלאות ובאיכות סביבה. לדבריו, אביו אף פעם לא לחץ עליו או על אחיו לסיים את הלימודים בקולג' או ללמוד מנהל עסקים.

"בעיני העולם אני אף-פעם לא אתפס כמצליח כמו שאבי נתפס", כך אמר האווי בראיון לתוכנית, ואף הוסיף שהוריו תמיד העניקו לו ולאחיו את התחושה שזה בסדר ושהם תמיד יכולים לעשות את מה שהם אוהבים.

האווי, שמחזיק בשטחי חקלאות עצומים בנברסקה ובדרום אפריקה נחשב גם הוא לפילנטרופ גדול ואף קיבל מאביו בעבר מיליארד דולר כדי לחלקם לתרומות, ומעבר לכך הוא הקים מספר קרנות ביחד עם אחיו שתרמו בכל שנה כ 100 אלף דולר לאותן קרנות. מטרתו המרכזית בתרומות אלה הייתה לסייע וללמד את החקלאים העניים במדינות הנכשלות את כל השיטות המודרניות לניהול המשק שלהם.

ניתן לומר שייקח זמן רב עד שהאווי יחליף את אביו הלכה למעשה, או כפי שהאווי אומר,"הוא יפרוש מתפקידו רק כשהוא יהיה בקבר". הדעות לגבי היכולת שלו להחליף את אביו חלוקות מאוד, אך על כך שהוא אדם פיקח עם רגליים על הקרקע כולם מסכימים.