פסימיות במודי'ס: "נבחן שוב את דירוג האשראי של אירופה"

סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה כי היא מתכוונת לבחון שוב את דירוג האשראי של מדינות האיחוד ■ לטענתם הצעדים החדשים שהושגו בפסגה האחרונה הם בבחינת "פלסטר על גדם"

סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה היום (ב'), כי היא עדיין מתכוונת לבחון שוב את דירוג האשראי של כל מדינות האיחוד האירופי במהלך הרבעון הראשון של 2012. לטענת מודי'ס ההסכמה שהושגה בשבוע שעבר בין מנהיגי אירופה אינה מספיקה לפתרון כולל של משבר החובות ולמעשה המנהיגים החליטו לנקוט מספר צעדים חדשים שהם מבחינת מודיס "פלסטר על גדם".

כזכור, 26 מתוך 27 מנהיגי האיחוד הסכימו לקבוע כללים מחמירים יותר על התקציב שלהם וגם להזרים כ-200 מיליארד אירו לקרן המטבע הבינלאומית (IMF), בכדי שתוכל לסייע למדינות האיחוד לסיים את המשבר.

"כפי שהודענו במהלך חודש נובמבר, דירוג האשראי של כל מדינות האיחוד ייבחן מחדש אלא אם כן המדינות יינקטו צעדים גדולים לפתור את המשבר והמצב ישתפר בעתיד הקרוב", כך טוענים במודי'ס.

במודי'ס מוסיפים גם שפסגת המנהיגים האחרונה והתוצאות שלה מוכיחות כי קיים מתח מתמיד בין מנהיגי האיחוד ובין המדינות החזקות שלו שמעוניינות לדחוף אל עבר איחוד פיסקאלי, עניין שמעורר התנגדויות במדינות החלשות יותר של האיחוד ומקשה על מדינות האיחוד לפעול כמקשה אחת, לפעול במהירות לפתרון המשבר ולהחזרת הבטחון בשווקים.