הפורום לצדק חברתי עתר לבג"ץ נגד פינוי תושבי כפר שלם

לטענת העותרים, בהם סתיו שפיר ודפני ליף: "אם יתבצע פינוי - יישארו תושבי כפר שלם חסרי קורת-גג, והנזק שייגרם עלול להיות בלתי הפיך"

פעילים בפורום לצדק חברתי, בהם תנועת "דרור ישראל", "מחנות העולים" תנועת עמ"י ויוזמות מחאת האוהלים דפני ליף וסתיו שפיר, עתרו לבג"ץ נגד חברת חלמיש וגופי המדינה השונים, כדי למנוע את פינוי תושבי כפר שלם.

העותרים טוענים, באמצעות עו"ד גלעד ברנע, כי "אם יתבצע פינוי - יישארו תושבי כפר שלם חסרי קורת-גג, והנזק שייגרם עלול להיות בלתי הפיך.

בימים אלה עומד להתבצע ניסיון נוסף של חלמיש, חברת השיכון של עיריית תל-אביב, לפינוי תושבים המתגוררים בשכונת כפר שלם. חלק מהפינויים צפויים להתבצע כבר ביום רביעי השבוע.

תושבי כפר שלם שוכנים בבתיהם מאז קום המדינה ובחסות ראש הממשלה דאז דוד בן-גוריון, לאחר נטישת תושבי המקום המקוריים. בעבר התרחשו פינויים בשכונה לטובת בנייה של פרויקטי מגורים חדשים, תוך יישום תוכנית פינוי-פיצוי עבור התושבים המפונים, אולם חלק מתושבי השכונה נשארו בבתיהם מסיבות שונות.

העותרים מבקשים מבית המשפט לתת צו מניעה כל עוד לא נקבעו כללים לבחינת זכאותם של תושבי כפר שלם להמשיך ולהתגורר במקום, או לחלופין לקבל פיצוי הולם שבמסגרתו יוסדר הדיור עבורם.

כמו כן ביקשו העותרים כי ינתן צו ביניים לפיו יעוכבו כל הליכי הפינוי של כלל המתגוררים בכפר שלם שקיבלו צווי פינוי, עד להכרעה בעתירה או עד לכל מועד אחר שיקבע בית המשפט.

היום (ב') בשעות הבוקר קיימו כ-200 פעילי הפורום לצדק חברתי הפגנה מול משרדי חברת חלמיש, במחאה על מדיניות החברה ועל כוונתה "לפנות אנשים מבתיהם ללא מציאת פתרון הולם", כך לדברי המפגינים.