השר ישראל כץ אישר לאל-על להפעיל טיסה רביעית לאילת

אל-על תוכל להגדיל את קיבולת המושבים שלה לאילת מ-430 מושבים כיום ל-580 מושבים בכל כיוון, ולהפעיל בסך-הכול 4 טיסות יומיות במקום 3 טיסות כיום

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, אימץ היום (ב') את המלצות מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, ואישר לחברת אל-על להפעיל טיסה יומית נוספת לכל כיוון בין נתב"ג לאילת.

על-פי האישור שניתן על-ידי השר כץ, תוכל אל-על להגדיל את קיבולת המושבים שלה לאילת מ-430 מושבים כיום ל-580 מושבים בכל כיוון, ולהפעיל בסך-הכול 4 טיסות יומיות במקום 3 טיסות כיום.

השר כץ אימץ את המלצת רת"א להרחיב את המגבלה בדבר איסור חלוקת כרטיסי טיסה חינם (או בתנאים מועדפים) לאילת לטסים בקווים בינלאומיים של חברת אל-על, באופן שתחול לא רק על חברי מועדון "הנוסע המתמיד" אלא על כלל לקוחות החברה בקווים הבינלאומיים.

החלטת השר התקבלה בתיאום עם שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ולאחר שימוע בכתב שנערך לחברות ארקיע וישראייר, במסגרתו הציגה כל אחת מהחברות את עמדתה באשר להמלצות רת"א.

שר התחבורה ציין כי מועד תחילת הפעלת הטיסה היומית הנוספת ייקבע בין אל-על לרשות שדות התעופה (רש"ת).

השר כץ ציין עוד כי מינוי חברת אל-על כמוביל נקוב שלישי לאילת הגביר את התחרות בין חברות התעופה הישראליות והביא לירידה במחירי הטיסה ולהגדלת מספר הטסים לאילת.

מנתוני משרד התחבורה עולה כי מחודש אוגוסט 2010 ועד ינואר 2011 חל גידול של כ-121 אלף טסים לאילת, המהווים גידול של 24%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.