הטס המתמיד: תקציב הטיסות של נתניהו תפח ב-13 מ' ש'

במהלך השנה האחרונה ביקר נתניהו בוושינגטון, ניו יורק, פריז, לונדון ואיטליה, ובתחילת השבוע הצהיר כי בכוונתו לטוס בקרוב לאוגנדה כדי לטפל בבעיית המסתננים

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ג') להגדיל את תקציב הטיסות לחו"ל של רה"מ בנימין נתניהו ב-13 מיליון שקל ל-27 מיליון שקל. זאת, לאור טיסות שכבר בוצעו והיוו חריגה מבסיס התקציב שאושר בתחילת השנה ועמד על 14 מיליון שקל.

חברי ועדת הכספים שהתבקשו לאשר את הבקשה לא זכו לקבל את פירוט נסיעותיו של רה"מ. ח"כ רוחמה אברהם ביקשה שלידי הוועדה יועבר פירוט הנסיעות. במהלך השנה האחרונה ביקר נתניהו בוושינגטון, ניו יורק, פריז, לונדון ואיטליה, ובתחילת השבוע הצהיר כי בכוונתו לטוס בקרוב לאוגנדה כדי לטפל בבעיית המסתננים.

"נסיעות של ראשי המדינה לחו"ל תורמות רבות למעמדה ותדמיתה של ישראל ושיש לעודד זאת בעיקר בימים אלו שיש מסע דה-לגיטמציה נגד ישראל", אמר בתגובה יו"ר ועדת הכספים משה גפני.

כמו כן אישרו חברי הוועדה את הגדלת תקציב הנסיעות של נשיא המדינה שמעון פרס ב-2.7 מיליון שקל. זאת, לאור נסיעתו האחרונה לווייטנאם שעלותה הגיעה ל-3.45 מיליון שקל אולם 550 אלף שקל מעלות זו שולמו על ידי אנשי עסקים שהתלוו לנסיעה ו-200 אלף שקל מומנו מתקציב בית הנשיא.