סולוטו הישראלית תאפשר תמיכה במחשבים מרוחקים

המודל הכלכלי: מכירה למנהלי IT בארגונים ■ המוצר, כרגע בגרסת בטא סגורה, מותקן במחשב של המשתמש בעל הידע הטכני, שיכול לשלוח לינק הצטרפות לחבר מאותגר טכנולוגית

חברת הסטארט-אפ הישראלית Soluto השיקה היום מוצר שיאפשר לאנשים ללא רקע טכני לקבל תמיכה מרחוק מחברים וקרובי משפחה. המוצר, שמושק כרגע בגרסת בטא סגורה, מותקן במחשב של המשתמש בעל הידע הטכני, שיכול לשלוח לינק הצטרפות לחבר מאותגר טכנולוגית. המוצר הזה משתלב בחזון החברה, שמטרתה להקל על התסכול שנובע משימוש במחשב.

בשלב הבא יוכל המשתמש לבדוק האם במחשב מופעלת תוכנות אנטי וירוס ו-Firewall, לבצע עדכונים שונים למערכת ההפעלה של חלונות ותוכנות אחרות המותקנות במחשב המרוחק. בנוסף, יוכל המשתמש להתקין במחשב מגוון תוכנות.

3 מיליון הורדות

המפעיל מרחוק יוכל לדעת באיזה מנוע חיפוש ודפדפן נעשה שימוש ולהחליף אותם במידת הצורך. אפשרות נוספת היא להסיר סרגלי כלים שמותקנים על הדפדפנים ושפוגמים ביכולת העבודה. לדברי רועי אדלר, מנהל המוצר של סולוטו, הניהול המרוחק - כולל התקנת העדכונים - יכול להתבצע גם כשהמחשב כבוי ואינו פועל. השינויים יחלו לפעול בפעם הבאה שבו המחשב יודלק.

הפיצ'רים החדשים של החברה מצטרפים לשתי פונקציות נוספות שהיו קיימות עד היום במוצר הנוכחי של סולוטו (שרשם 3 מיליון הורדות): המשתמש יוכל לבחון אילו תוכנות רצות עם הפעלת המחשב ולהסיר את אלה שאינן נחוצות כדי לקצר את הליך ההפעלה וכן לבחון אילו יישומים ותוספים רצים על הדפדפנים המותקנים במחשב.

יכולות נוספות של תמיכה מרחוק יאפשרו לבחון את מצב החומרה של המחשב וכך לראות אם הוא מתחמם יתר על המידה, אם יש צורך בהחלפת סוללה (במחשב נייד) והאם יש מספיק מקום פנוי בדיסק הקשיח. באופן כללי, המוצר החדש יאפשר למשתמשים לקבל התראות על בעיות במחשבים המרוחקים, על עדכונים חשובים ועל קריסה של תוכנות.

אין גישה לתמונות

אדלר מדגיש כי המוצר החדש של סולוטו, שמבוסס לחלוטין על רשת האינטרנט ומאפשר גישה מכל מחשב או מכשיר נייד, מאובטח ואינו מעניק למשתמשים מרחוק גישה לנתונים אישיים כמו תמונות, מסמכים, ססמאות, היסטוריית גלישה או למסך המחשב המרוחק. בהמשך תאפשר החברה תמיכה מרחוק גם בסמארטפונים ובטאבלטים.

המהלך הנוכחי של סולוטו חושף גם את המודל הכלכלי של החברה: המוצר עצמו יושק בחינם ויאפשר גישה לעד חמישה מחשבים (של המשתמש או של קרובי משפחה וחברים), אך החברה תמכור את המוצר למנהלי IT בארגונים קטנים ובינוניים, שמנהלים עשרות מחשבים מרחוק. לדברי אדלר, שוק התמיכה הטכנית מגלגל בארה"ב בלבד כ-20-30 מיליון דולר מגופים שמוכרים שירותים ותוכנות ולכן הפוטנציאל הכלכלי עבור סולוטו גדול.

סולוטו נוסדה ב-2008 על-ידי תומר דביר (מנכ"ל) וישי גרין (סמנכ"ל טכנולוגיות). החברה, שמעסיקה 50 עובדים, גייסה עד היום 18 מיליון דולר מהקרנות אינדקס, בסמר, גיזה ופרוקסימה לצד האנג'לים כריס דיקסון, יובל נאמן, סער גילאי ונדב זוהר. סולוטו זכתה במאי 2010 בתחרות הסטארט-אפים של בלוג הטכנולוגיה טק קראנץ'.