מסרטים לבתים: קולנוע ארמון בחולון יהפוך למגדל

בית הקולנוע המיתולוגי נמכר לאחרונה לחברת אלברטו גבסו ובניו ב-26.5 מיליון שקל ובכוונתו לבנות במקום פרויקט למגורים ומסחר

עוד קולנוע מיתולוגי בדרך להפוך למתחם מגורים. ל"גלובס" נודע כי קולנוע הארמון בחולון נמכר לאחרונה לחברת אלברטו גבסו ובניו ב-26.5 מיליון שקל ובכוונתו לבנות במקום פרויקט למגורים ומסחר.

מבנה הקולנוע הנטוש, ממוקם על קרקע בשטח כ-2.3 דונם בפינת הרחובות סוקולוב ושנקר ומורכב מארבע חלקות שונות. המגרש הוצא למכירה במכרז במסגרת הליך פירוק שיתוף. התב"ע הקיימת מאפשרת בניית פרויקט מגורים הכולל 49 דירות, בשטח ממוצע של 95 מ"ר ושטח מסחרי.

בכוונת גבסו לפעול לשינוי התב"ע הקיימת וזאת כדי להגדיל את אחוזי הבנייה ולבנות במקום שתי קומות מסחר בשטח כ-2,000 מ"ר ומגדל מגורים של כ-20 קומות. "התכנון שלנו הוא להפוך את הפרויקט למגדל שישנה את מפת העסקים בעיר", סיפר גבסו ל"גלובס", "התכנון שלנו עתיד לכלול גם דירות קטנות של 2.5-3 חדרים וגם דירות גדולות יותר של 4-5 חדרים". עוד הוסיף ואמר גבסו כי בכוונתו לנסות, יחד עם האדריכל שנשכר לתכנון גידי בר אוריין, לשמר משהו מבית הקולנוע המיתולוגי שנמצא על השטח: "לא מדובר במבנה לשימור אבל אנחנו לא מקבלני השופל שעולים על הבניין ומוחקים אותו בלי סנטימנטים. אנחנו נחשוב איך לשמר חלק מהקולנוע, אולי קיר אחד או חזית כדי שכל מי שיעבור ליד המקום, גם בעתיד, תידלק לו נורה שפעם היה כאן קולנוע".

לא הראשון

בחולון פעלו בעבר שישה בתי קולנוע שנסגרו כולם בשנות ה-80 וה-90 עקב תהליך מעבר בתי הקולנוע לקניונים ולמתחמים ייעודיים בכל הארץ.

קולנוע הארמון הוא לא הקולנוע הראשון שמפנה את מקומו לטובת פרויקט נדל"ני ובמהלך השנים ניצלו יזמי נדל"ן בכל רחבי הארץ את המיקום המרכזי שבהם שכנו המוסדות המיתולוגיים, השטח הגדול יחסית שעליו הוקמו והעובדה שמוסדות מיתולוגיים אלו עומדים ריקים, נטושים ומוזנחים. בין השאר ניתן למצוא דוגמאות לכך בבת ים, שם בפינת הרחובות רוטשילד ודניאל שכן בעבר קולנוע בת ים ובמקומו נבנה בניין מגורים של 14 קומות על ידי חברת אאורה. דוגמא נוספת היא קולנוע רמה ברמת גן שעל חורבותיו עתידה להקים קבוצת רכישה שהתארגנה על ידי חברת מגדלים לבניית בניין מגורים בן 23 קומות. גם במקרה הזה, כפי שמתכנן גבסו בקולנוע הארמון, הפרויקט החדש עתיד לשמר חלק מבית הקולנוע למזכרת.