סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ': צמיחה נמוכה ב-2012

45% מהמשתתפים בסקר מאמינים כי מדינה אחת תעזוב את גוש האירו ■ 34% בלבד צופים נפילה קשה באינפלציה - הקריאה הנמוכה מאז מרץ 2009

כשני שליש מהמשתתפים בסקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לדצמבר שפורסם היום (ג'), צופים ששנת 2012 תהיה שנה של צמיחה נמוכה מהממוצע. הפעם האחרונה שהסקר הראה תוצאות כה פסימיות הייתה באוקטובר 2010. בחודש שעבר רק כחצי מהמשתתפים ענו כך.

המשקיעים שהשתתפו בסקר מגיבים לצפי החלש לכלכלה האמריקנית לשנה הקרובה ולבעיות שלא מפסיקות לזרום מכיוון משבר החוב באירופה. עוד עולה מהסקר כי בעקבות כך, ב-2012 הדולר יתחזק לעומת האירו שיחלש.

"עם סיכויי צמיחה משופרים, מניות אמריקניות נראות כיעד פופולרי וכמחסה מהמהומה", אמר מייקל הרטנט, אנליסט בכיר במריל לינץ'. גארי בייקר, ראש מחלקת מניות אירופאיות במריל לינץ', אמר כי "המשקיעים מעט יותר אופטימיים בנוגע למניות אך שומרים על גישה מתגוננת, מה שאומר חשיפה קטנה יותר לאירופה".

בנוגע לסיכויו של גוש האירו לצאת בשלום ממשבר החוב, המשקיעים חלוקים. 48%מהמשתתפים בסקר מאמינים כי אף מדינה לא תצא בעתיד הקרוב מהגוש, אך כרבע מצפים כי אחת מ-17 המדינות יעזבו במחצית הראשונה של 2012. 45% מאמינים כי מדינה אחת תעזוב בעתיד הנראה לעין.

מהסקר עולה עוד כי החששות לאינפלציה נמוכים יותר מבעבר, כאשר 34% בלבד צופים נפילה קשה באינפלציה - הקריאה הנמוכה מאז מרץ 2009, וכ-50% מגדירים את תנאי השוק כחיוביים. יותר מ-60% קוראים לתמריצים מוניטריים.