ניתוח טכני מיוחד: לאיזה שער יכולה להגיע מניית טבע?

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס": העלייה לא לוותה באיסוף, אבל היא זינקה מעל התמיכה ב-36 דולר, וכן עלתה מעל הממוצע ל-89 יום ■ היכנסו וצפו בגרפים: התנגדות חזקה ב-44 דולר, גל העלייה ייכשל אם המניה תרד מתחת ל-38 דולר

אחרי שירדה מ-62.76 דולר ל-35.11 דולר (עובדה שנשכחה קצת בימי הסנטימנט החיובי הנוכחי), טבע מתאוששת תוך שהיא רשמה עלייה יפה מהשפל - 17.5% לשער של 41.24 דולר, אמש בוול סטריט. השאלה היא מה הלאה? האם המניה החבוטה יצאה לדרך חדשה?

ראשית, זכרו שמי שנהנה מהעלייה הזו הוא מי שרכש בשפל. סביר שהרוכש הממוצע כמו גם רוב מנהלי החיסכון הפנסיוני שלנו רכשו בשער ממוצע, איפה שהוא בין 62 ל-35 שזה 48 דולר כך שאין עדיין סיבה למסיבה. אני מציין זאת בשביל לצנן קצת את ההתלהבות מעליית המניה, צינון שיאפשר לבחון אותה בחינה מפוכחת.

טבע
 טבע

עוד נתון "מצנן" ביחס למניה הוא שעלייתה לא מלווה במה שמכונה איסוף. נהפוך הוא, מגמת ההפצה שאפיינה את המניה נמשכת. שני הנתונים הטכניים שמדברים בעד המניה הם התמיכה באזור ה-36 דולר והמהלך שלה מעל הממוצע ל-89 יום.

אסטרטגית, חיבור הנתונים האלו מאפשר להחזיק פוזיציה לא נלהבת במניה. המבחן המשמעותי שלה והיעד לעלייה הוא באזור ה-44 דולר. הגעה על לרמה הזו תשלים פחות או יותר את תבנית הראש וכתפיים תחתית שמתהווה למניה וגם תפגיש את המניה, פחות או יותר, עם הממוצע הנע ל-200 יום (ממוצע משמעותי לטווח הארוך) ועם התנגדות אופקית הנובעת מרמת השפל הקודמת.

טבע
 טבע

הגעה ל-44 דולר היא אפשרות סבירה. פריצה של 44 דולר כלפי מעלה תצריך כנראה או התלהבות יתרה ביחס למניה או שוק חזק מאוד. אם נסתכל על ה-S&P500, פריצה כזו לא צלחה, נכון לאתמול.

מהלך מתחת ל-39.5 דולר ובייחוד מתחת ל-38 דולר יחשב סימן לכישלון הגל העולה ולהתפתחות גל יורד מחודש.

טבע
 טבע

שורה תחתונה: התנגדות משמעותית ב-44 דולר. מהלך מעל 44 דולר יהיה סימן חיובי לטווח הארוך. מהלך מתחת ל-38 דולר יחשב תפנית 180 מעלות למטה. ב-41 דולר אפשר לנסות ל"המר" על פריצה ב-44 אבל רק בפוזיציה חלקית שהיקפה יכול להיות מושפע גם מצד הניתוח הכלכלי.