רגע לפני הנפקת הענק: פייסבוק נכנסת לשוק הפרסום בסלולר

כך לפי סוכנות הידיעות בלומברג ■ עפ"י ההערכות, פייסבוק צפויה לגייס כ-10 מיליארד דולר בהנפקה בשנה הבאה ולרשום הכנסות של כ-6.9 מיליארד דולר

סוכנות הידיעות של בלומברג מדווחת היום (ה') כי פייסבוק שוקלת כניסה לשוק הפרסום הסלולרי במארס 2012, רגע לפני ההנפקה המדוברת שלה בארה"ב.

שני מקורות המקורבים לנושא טוענים כי פייסבוק בוחנת את הדרכים שבה היא תוכל לשלב גם בניוז פיד הסלולרי את מודעות הפרסום שבהן היא עושה שימוש כאשר גולשים ברשת החברתית מהמחשב האישי. כך, כאשר נגלוש בפייסבוק באמצעות הטלפון הסלולרי, יופיעו לנו גם מודעות פרסומיות בין התמונות, הסטטוסים והמשחקים.

כניסה לשוק הפרסום הסלולרי תעניק לפייסבוק אפיק הכנסות נוסף ותעמיד אותה בתחרות ישירה מול גוגל ואפל, מתחרותיה הגדולות, וזאת על אף שהן מתחרות ותיקות ממנה בתחום הסלולר.

פייסבוק, הנהנית מקהל יעד של 350 מיליון משתמשים באפליקציות הסלולריות שלה ושולטת בכמות המידע עליהם, כמו גם התחביבים ותחומי העניין שלהם, עלולה לגזול נתח שוק נכבד מ-630 מיליון הדולר שמגלגל תחום הפרסום בסלולר.

על-פי ההערכות האחרונות, פייסבוק צפויה לגייס כ-10 מיליארד דולר לפי שווי מוערך של כ-100 מיליארד דולר בהנפקה המתוכננת לשנה הבאה. על-פי הערכת חברת המחקר eMarketer, פייסבוק צפויה לרשום הכנסות של 6.9 מיליארד דולר ב-2012 - עלייה של 62% לעומת ההכנסות הצפויות השנה. כ-90% מההכנסות מגיעות מפרסום.