קהיר: 8 הרוגים ו-250 פצועים בעימותים אלימים

עימותים קשים אירעו הלילה בין מפגינים לכוחות הביטחון בקהיר ■ חילופי האשמות בין הצדדים ■ המפגינים טוענים כי נורתה עליהם אש חיה ■ הצבא: "נחקור את האירועים"

המראות האלימים שבים לרחובות קהיר: פחות משבוע אחרי סיום הסיבוב השני בבחירות לפרלמנט, בו גם כן צפוי רוב לגוש האיסלאמיסטי, נהרגו שמונה בני אדם ונפצעו יותר מ-250, בעימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון מול קריית הממשלה בבירה קהיר.

בהודעת משרד הבריאות המצרי נמסר כי גופות ההרוגים ומאות הפצועים הגיעו לבתי החולים - מרביתם נפגעו מתגובת כוחות הביטחון. על פי הדיווחים במצרים, השתמשו כוחות הביטחון גם ברימוני גז והלם על מנת לפזר את ההמונים הזועמים - שהסתערו על קריית הממשלה והצליחו להפיל את גדר הביטחון המקיפה אותה.

"החיילים פתחו באש על המפגינים, שהשליכו אבנים על מתחם הפרלמנט", אמרו עדי ראייה לסוכנות הידיעות "רויטרס". גורמי ביטחון בודקים כעת האם נפתחה אש חיה על ידי כוחות המשטרה והצבא, או שנעשה שימוש רק בכדורי גומי.

לטענת המפגינים, המהומות פרצו בעקבות פיזור הפגנה בהשתתפות מאות בני אדם, שנערכה בשעות הערב המאוחרות אמש מול קריית הממשלה. עם זאת, גורמים במועצה הצבאית העליונה הכחישו כי כוחות הצבא פיזרו בכוח את ההפגנה. "הצבא לא השתמש באש חיה. האלימות החלה כשאחד הקצינים הותקף על ידי ההמון הזועם כשביצע את עבודתו", נמסר בהודעה מוקלטת מטעם המועצה הצבאית.

הבוקר שורר שקט מתוח באזור, אך מראות ההרס ניכרים בו. המועצה הצבאית פתחה בחקירת האירועים.