צפו: מיהן 5 המניות הטובות והגרועות במדד ה-S&P 500?

יאהו! פייננס בשיתוף בלומברג מסכם את השנה ■ בין הטובות ניתן למצוא את ביוג'ן, אחת המתחרות הקשות של טבע ■ בין הגרועות: נטפליקס, אחת מה"כוכבות" של השנים האחרונות

וול סטריט לא העירה פנים השנה למשקיעים. נכון לאמצע דצמבר, מדד ה-S&P הניב פחות מאחוז תשואה, ולמעשה הציג הפסד ללא הדיבידנדים. עם זאת, 80 מניות במדד הניבו מעל 20%, אך 43 נחתכו בשליש ויותר.

אתר יאהו! פייננס, בשיתוף "בלומברג", ריכז את חמש המניות הטובות, והגרועות, בסופה של השנה.

5 הטובות:

- Cabot Oil and Gas (סימול: COG), אשר הניבה עד כה 128.8%, דיווחה על עלייה של 395 בהפקת נפט וגז בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וחוזה כי ההפקה תעלה בעוד 45-55% בשנה הקרובה.

- El Paso (סימול EP), הניבה למשקיעים 84.2% לאחר שהמתחרתה הודיעה לפני כחודשיים על רכישתה בפרמיה שמנה של כ-40%.

- ביוג'ן הניבה למשקיעים 68.9% בשל התפתחויות חיוביות בעסקיה. התרופה שלה לטיפול בטרשת נפוצה, BG-12, היא אחת המתחרות הקשות של טבע בתחום.

- מאסטרכרד הניבה 69.2%, בעיקר בשל זינוק חד ברווחים לעומת 2010, אז סלקה החברה עסקאות בשווי כולל של 2.1 טריליון דולר.

- Intuitive Surgical (סימול: ISRG) זינקה ב-68.3% לאחר שהודיעה על תחזית לגידול ברווחים.

5 הגרועות:

- Monster Worldwide (סימול MWW) גרמה למשקיעיה הפסד של 68.9%, וה"פלופ" החל כבר בינואר השנה, אז סיפקה החברה תחזיות מאכזבות ל-2011 כולה. מחלקת המחקר של גולדמן זאקס מעריכה כי המניה "מתומחרת במלואה".

- First Solar נפלה השנה ב-63.3% לאחר שמחירי הפאנלים הסולאריים נפלו השנה. גם גל של פשיטות רגל של מתחרותיה, כגון Solyndra, לא "עשתה טוב" למשקיעים.

- נטפליקס , אחת מ"כוכבות" וול סטריט של השנים שעברו, נפלה השנה עד כה ב-62.2%, בעיקר בשל מהלכים מעוררי מחלוקת של המנכ"ל, ביניהם העלאה דרמטית של דמי המנוי.

MEMC Electronic Materials (סימול WFR), צנחה השנה ב-62%, ו-Alpha Natural Resources, אשר נפלה ב-59.8%.