150 מיליון ליש"ט בדרך לטוטנהאם, במתנה מקטאר

ה"טלגרף": חברת התעופה של קטאר היא המועמדת הבכירה לחתום על הסכם חסות שם עם הקבוצה, שיקבל תוקף באצטדיון החדש שבונה המועדון הלונדוני

האם הכסף של המפרץ הפרסי ימשיך להשתלט על הכדורגל האנגלי? מנצ'סטר סיטי כבר נשלטת על-ידי בעלים מאבו-דאבי, שהזרימו הון-עתק למועדון והפכו אותו לאחד מהעשירים ביותר בעולם; ארסנל נהנית כבר כמה שנים מהסכם חסות רחב היקף עם "אמירייטס", חברת התעופה הלאומית של דובאי; ועכשיו, גם שמה של טוטנהאם מקושר עם השקעה של איילי הנפט.

ה"דיילי טלגרף" מדווח כי "קטאר איירווייז", חברת התעופה של קטאר ששייכת למשפחת המלוכה של המדינה, היא המועמדת הבכירה להעניק חסות שם לאצטדיון החדש שמתכננת טוטנהאם לבנות. היקף העסקה הנרקמת הוא 150 מיליון ליש"ט.

האצטדיון החדש, שייבנה בסמוך למגרשה הנוכחי של הקבוצה הלונדונית, "ווייט הארט ליין", אמור להכיל 60 אלף מקומות. עלות בנייתו הכוללת מוערכת ב-350 עד 400 מיליון ליש"ט, והחסות השמית אמורה להוות מרכיב משמעותי בעלות הזאת.

מאז שזכו באירוח המונדיאל ב-2022, הקטארים לא מפסיקים להשקיע כספים בכדורגל: בשנה שעברה הם חתמו על הסכם חסות חולצה מרכזי עם ברצלונה, אלופת אירופה ואלופת ספרד, בשווי 30 מיליון אירו בשנה (שיא בעולם הכדורגל); בנוסף, רכשו בקיץ הקטארים 75% מהשליטה על פ.ס.ז' הצרפתית.