וויזקום מתרגמת את הביצועים הגרועים: המנכ"ל התפטר

מפתחת העט המתרגם נותרה עם 666 אלף דולר בקופתה ומצויה במצוקת נזילות - וכפועל יוצא החלה ברה-ארגון מקיף

זקני שוק ההון לבטח זוכרים את וויזקום, מפתחת העט המתרגם, שנחשבה להבטחה גדולה ונמנתה בעברה עם פורטפוליו חברות הטכנולוגיה של מבטח שמיר, חברת ההחזקות של מאיר שמיר. וויזקום, אולי תתפלאו לשמוע, עדיין חיה ובועטת, אך בקושי. החברה, כפי שעולה מדוחותיה לרבעון השלישי של השנה ומהודעה שפרסמה בשבוע שעבר, נקלעה למצוקת נזילות קשה, וכפועל יוצא החלה ברה-ארגון מקיף.

מהודעת החברה עולה כי מנכ"ל וויזקום, שמעון אמויל, החליט לשאת באחריות למצבה והתפטר מתפקידו באופן מיידי. אמויל הותיר את וויזקום עם קופה דלה שמכילה רק 666 אלף דולר, וזאת כשהחברה עדיין לא מצליחה להרוויח וליצור תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת. וויזקום סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של 4.1 מיליון דולר - גידול שנתי של 42% - אך שורתה התחתונה נותרה אדומה: הפסד נקי של 1.6 מיליון דולר, בדומה לזה של כל שנת 2010. תזרים המזומנים מתחילת השנה היה שלילי, 1.3 מיליון דולר.

וויזקום, 16 שנה לאחר הקמתה, נותרה למעשה חברה שמוכרת במיליוני דולרים בודדים מדי שנה, ועדיין אינה מצליחה להרוויח, ולראיה שוויה, שנחת לקצת פחות מ-3 מיליון דולר. וויזקום נסחרת בבורסת פרנקפורט, והמניה איבדה כמחצית מערכה מתחילת השנה.

נתונים אלו, כאמור, גרמו לדירקטוריון החברה לקבל לא מעט החלטות קשות, ומלבד ההתפטרות של אמויל הפסיקה וויזקום את העסקתו של סמנכ"ל הכספים, ירון הרץ, וביטלה הסכמי העסקה של עובדים ויועצים שאינם קשורים באופן ישיר לפעילות המו"פ והפעילות המסחרית של החברה.

כפועל יוצא, הדירקטוריון הוא זה שלמעשה ינהל את החברה, וכמנכ"ל פעיל יכהן טירן פרטוק, בעברו בנקאי השקעות. "הדירקטוריון יהיה מעורב בכל היבטי הניהול היומיומי של החברה, לפחות עד שהמוצרים החדשים של וויזקום, שיושקו לקראת אמצע 2012, יוכיחו את עצמם", דברי ההודעה. כמו כן, מתכננת וויזקום לגייס הון נוסף, אם כי המקורות לו לא צוינו. לפני שנתיים גייסה החברה 4.5 מיליון שקל באג"ח להמרה מבעלי מניות קיימים.

בעל המניות הגדול בוויזקום (16.8%) הוא רונן אלעד, בעברו מבעלי מועדון הכדורגל של הפועל פתח תקווה. שני בעלי מניות אחרים הם משפחת אייזקסון (9.1%) וגדעון בן צבי (10.0%).