הראל שוב דוחה אסיפה לאישור שכר בעלי השליטה

האסיפה הכללית שהייתה אמורה לדון ולאשר את שכרם של שלושת בעלי השליטה, תיערך מחר כמתוכנן, אך תעסוק בנושאים אחרים

הראל השקעות דוחה פעם נוספת את האסיפה הכללית שנועדה לאישור שכרם של בעלי השליטה, בני משפחת המבורגר - יאיר המבורגר, גדעון המבורגר ויואב מנור (בעלה של נורית המבורגר), הפעם למחצית ינואר. זאת לטענת החברה מסיבות "טכניות" הנובעות מ"טעות בפרשנות וטעות מצד מזכירות החברה". דיווחה הבוקר הראל.

האסיפה הכללית שהייתה אמורה לדון ולאשר את שכרם של שלושת בעלי השליטה, תיערך היום כמתוכנן, אך תעסוק בנושאים אחרים - כמו מינוי דירקטורים ומינויו של פרופ' ישראל גלעד לדח"צ.

מהדיווח של הראל עולה כי נתגלה פגם טכני שבעטיו ייתכן שנוצרה אצל דח"צ שמכהן בחברה, ד"ר אליעזר וולף, "זיקה" אסורה. זאת מכיוון "שוולף כיהן כדח"צ בחברות בנות במספר העולה על הקבוע בתקנות הזיקה, וכן שולם לו, בשל טעות בפרשנות, תגמול בגין הכהונה בחברות הבנות, בסכום העולה על הקבוע בתקנות". בכל מקרה, כהונתו של ד"ר וולף כדח"צ מסתיימת ולא הייתה על סדר יומה של האסיפה. יחליף אותו כאמור פרופ' גלעד.

לאור הפגם האמור לא תדון האסיפה הכללית באישור שכרם של בעלי השליטה. הראל ביקשה לאשר הסכם לתקופה של שלוש שנים, שיגדיל את עלות השכר המצרפית של האחים המבורגר ומנור ביותר מפי שניים - מ-6 מיליון שקל ב-2010 לכ-13 מיליון שקל ב-2011. עלות שכרו של יאיר המבורגר תהיה 4.9 מיליון שקל. עלות שכרם של גדעון המבורגר ומנור תעמוד על 3.9 מיליון שקל. לפי ההצעה תעמוד בשנים 2011-2014 עלות השכר הכוללת של שלושת בעלי השליטה על 42 מיליון שקל.

זו הפעם השנייה בשבוע אחד שהראל נאלצת לשנות את סדר היום של האסיפה. לפני שבוע נאלצה החברה, לבקשת רשות ניירות ערך, להוריד מסדר היום תשלום גמול לדוד גרנות עבור כהונתו כיו"ר ועדת השקעות נוסטרו וכיו"ר ועדת האשראי.