תיקון 16: ניסקו נכשלה באישור שכרם של מנהליה הבכירים

עוד "קורבן" של תיקון 16 לחוק החברות, אשר מקשה על בעלי שליטה בחברות נסחרות לאשר את תנאי העסקתם ■ ובינתיים בעילדב, ממשיכים בעלי מניות המיעוט להקשות באישור השכר ליו"ר

עוד "קורבן" של תיקון 16 לחוק החברות, אשר מקשה על בעלי שליטה בחברות נסחרות לאשר את תנאי העסקתם. הפעם על הפרק: קבוצת ניסקו תעשיות שבשליטת יצחק ניצן ואריה קידרון. בהמשך לשורה של בעלי שליטה שניגפו באסיפה הכללית (שבה נדרש רוב של בעלי מניות מיעוט לאישור השכר), מדווחת חברת ניסקו פרויקטים כי נכשלה באישור ההתקשרות לקבלת שירותי ניהול מאיתן רוב כסגן יו"ר החברה, בהיקף משרה של 20% ותמורת שכר שעמד אשתקד על 389 אלף שקל. בנוסף דיווחה החברה כי נכשלה בהענקת חבילת אופציות בשווי של כ-1.9 מיליון שקל למנכ"ל החברה, אפרים שגיא.

דיווח זה מגיע שבוע וחצי לאחר שהחברה החליטה להסיר מסדר היום התקשרות בהסכם לקבלת שירותי ניהול מצמד הבעלים, ניצן וקידרון. גם מסדר יומה של החברה-האם, ניסקו תעשיות, הוסר נושא שכרם של השניים.

בסך הכול ביקשו ארבעת מנהלי הקבוצה שכר מצרפי שנתי של כ-3 מיליון שקל, תמורת שירותים שיעניקו לחברות מקבוצת ניסקו.

עלות שכרם המצטברת בשנים 2008-2010 עמדה על 14 מיליון שקל, כאשר קרוב ל-12 מיליון שקל מהסכום חלקו ניצן ושגיא.

סאגת שכר יו"ר עילדב

ומניסקו לסאגה בעילדב. לקראת אסיפת בעלי מניות, שתתבקש לאשר בחודש הבא את תנאי העסקת בעל השליטה, רוני שטרנבך, לתפקיד יו"ר החברה, ממשיכים צמד בעלי מניות המיעוט הפרסומאי דודי שמעוני ויזם ההיי-טק רוני קז להקשות על המהלך המתוכנן.

בסוף השבוע פרסמה עילדב הודעת עמדה של שמעוני וקז, שמחזיקים יחד ב-13.2% ממניותיה, ובה הם יוצאים נגד תקינות אישור חבילת התגמול לשטרנבך. שטרנבך מבקש העלאה של כ-24% בשכרו החודשי, כלומר ל-102.5 אלף שקל, צמוד למדד; הקצאת אופציות שיהוו 3% מהונה של עילדב; ומענק שנתי של 5% מרווחי החברה לפני מס, אם יהיו גבוהים מ-5 מיליון שקל.

באמצעות עו"ד ארנון שגב, טוענים שמעוני וקז כי "החברה נוקטת בלשון עמומה ואינה פועלת בשקיפות ובהגינות המצופים מחברה ציבורית (ואף נדרשים על פי דין), באופן שעולה אף לכדי חשש להטעיית ציבור המשקיעים". השניים "מפקפקים בכנות המו"מ שנוהל, לכאורה, עם בעל השליטה ובעבודת הגופים שאישרו את חבילת התגמול המוצעת".

לטענתם, התגמול השנתי של שטרנבך צפוי להיות גבוה בכ-1.8 מיליון שקל מדיווחי החברה, כך שעלות העסקתו תעמוד על כ-3.5 מיליון שקל. כן הם מציינים כי עילדב לא משקללת את שווי הארכת מועד מימוש אופציות קודמות שקיבל שטרנבך, וכי קיים פער לא מוסבר של כמיליון שקל בדיווחי החברה לגבי שווי האופציות שיוענקו לו. שמעוני וקז גם יוצאים נגד המענק שמבקשת החברה לאשר לשטרנבך, ומזכירים שוב, כפי שעשו בעבר, כי החברה לא מקיימת מדיניות חלוקת דיבידנד של 50% מרווחיה.

מעילדב נמסר: "לצערנו אנו סבורים כי מדובר בהודעת עמדה הזויה, המכילה נתונים מספריים שהקשר בינם ובין דוח העסקה שפרסמה החברה מקרי בהחלט. בעוד עו"ד שגב בוחר לתקוף את החברה ומנהליה בהודעת העמדה, דווקא מרשיו מתראיינים באמצעי התקשורת השונים ומציינים לשבח את החברה, את מנהליה ואת תוצאותיה הכספיות בשנים האחרונות. בנוסף אלה מביעים את דעתם כי הדבר היחיד שמפריע להם הוא סכום הדיבידנדים הנמוך, לטענתם, שהחברה מחלקת, וכי בכוונתם אף לממש במחיר הנכון את החזקותיהם בחברה. אנו בוחרים, בשלב זה, לאמץ את גישתם האמיתית והכנה של בעלי המניות, ולא של עורך דינם".

בעלי המניות בעילדב השקעות
 בעלי המניות בעילדב השקעות