"הבנקים באירופה עלולים לגרום למצוקת אשראי בארה"ב"

כך סבור הנרי קאופמן, "נביא הזעם" של שנות ה-70 ■ "התכווצות באשראי תפגע בהתאוששות הכלכלה האמריקנית"

"כישלון המערכת הבנקאית במרחב האירו עלול להוביל לבעיות אשראי קשות בארה"ב ולפגוע במאבקה של הכלכלה האמריקנית להתאוששות", כך הזהיר הכלכלן הנודע בוול סטריט הנרי קאופמן, המנהל חברת ייעוץ פיננסי.

קאופמן זכה לכינוי "נביא הזעם" עוד בשנות ה-70, הרבה לפני שהכלכלן נוריאל רוביני רכש את הכינוי בשנים האחרונות. כמו רוביני, קאופמן שיגר אזהרות סדרתיות באשר לסיכון שמהווה החובות התופחים של המדינות על המערכת הפיננסית כולה.

"הידרדרות נוספת במערכת הפיננסית באירופה עלולה לגרום למוסדות הפיננסיים בארה"ב להיות הרבה יותר שמרניים ולהגביל את הוצאותיהם - התכווצות באשראי שתגביל את הכלכלה האמריקנית", אמר קאופמן בריאיון ל"רויטרס". קאופמן מדגיש כי הסיבה לפגיעה האמריקנית טמונה בעובדה שהכלכלה האירופית והכלכלה האמריקנית קשורות לא רק ביחסי המסחר אלא גם בקשר שבין המוסדות הפיננסיים באירופה בארה"ב.

"אירופה תיאלץ שיפוץ כללי לכל ההסדרים המוסדיים שלה כדי לברוח מהביצה הפיננסית", כך מעריך קאופמן. במבט לעתיד צופה קאופמן כי הסיכון לאירופה צפוי להישאר גבוה.

קאופמן מדגיש כי ההתאוששות הכלכלית של ארה"ב עומדת בפני משוכות קשות, על פי הערכתו של קאופמן לא סביר כי הממשלה האמריקנית תאמץ מדיניות פיסקאלית אחרת.