"גוש האירו ישרוד? ההכרעה - במחצית הראשונה של 2012"

תומאס מאייר כלכלן ראשי בדויטשה בנק: "פניו של גוש האירו לעבר "מיתון עמוק" במחצית הראשונה של 2012" ■ "הכל תלוי ביכולתה של ממשלת איטליה בראשותו של מריו מונטי לייצב את הכלכלה האיטלקית וליישם רפורמות"

שנת 2011 שהתאפיינה בצרות כלכליות שמקורן במדינות העמוסות בחובות ביבשת אירופה עומדת בפני סיומה וכבר מתחילים הערכות לגבי עתידו של משבר החוב באירופה בשנת 2012 והערכות לגבי עתיד הכלכלות העומדות בסיכון של חדלות פירעון כמו יוון ואיטליה "לא סביר כי המצב הולך להשתנות ב-2012, בכל מקרה סוגיית הישרדותו של גוש האירו תוכרע במחצית הראשונה של השנה", כך מעריכים היום (ב') אנליסטים בשוק.

תומאס מאייר כלכלן ראשי בדויטשה בנק סבור כי פניו של גוש האירו לעבר "מיתון עמוק" במחצית הראשונה של 2012, "השווקים נכנסו לתוך אווירה של פסיכולוגיה שלילית וזה יידרוש פעולה נחרצת מצד הבנקים המרכזיים כדי להיחלץ מהמשבר", אמר.

המחצית הראשונה של 2012 תהיה טובה אם האירו ישרוד, כך אמר מאייר מדויטשה בנק "הכל תלוי ביכולתה של ממשלת איטליה בראשותו של מריו מונטי לייצב את הכלכלה האיטלקית וליישם רפורמות", מציין כלכלן דויטשה בנק.

מאייר סבור כי הממשלה האיטלקית החדשה תוכל לחלץ את הכלכלה האיטלקית ממצב הרוח העגום שהיא שרויה בו למרות שמשימות רבות ולא פשוטות עוד לפניה.

בהתייחס ליוון אמר כלכלן ב-Diapason Commodities Management כי חלק מהתוכנית להיאבק בחוב העצום במדינה כולל תוכנית הפרטה של נכסים בבעלות המדינה