צפו: העיר החדשה בונה 1,200 דירות בראש העין; והמחירים?

החברה, יחד עם נצבא, חשפו היום פרטים נוספים על הפרויקט הגדול בראש העין, אך שומרות על עמימות בכל הקשור למחירים ■ הערכות: דירת 3 חדרים תימכר בכ-930 אלף שקל

לאחר שעמלו על תכנון פרויקט המגורים והמסחר שעתיד להיות בין הגדולים שייצאו לדרך בשנים הקרובות, כינסו היום (ג') אנשי העיר החדשה וחברת נצבא אנשי עסקים לאירוע במהלכו הבטיחו לחשוף את הפרויקט החדש של שתי החברות בצפון ראש העין. "מטרת האירוע הצגת הפרויקט ולא שיווק הפרויקט" פתח ואמר ירון גולדפישר סמנכ"ל מכירות בחברת העיר החדשה, ואמר כי את השיווק יעשו אנשי העיר החדשה בקרוב.

למרות חשיפת תפיסת התכנון של הפרויקט, גם הפעם לא מצאו לנכון אנשי החברה לפרט את מועד השיווק המדוייק של הפרויקט וגם לא את המחירים הצפויים לאלפי דירות המגורים שצפויות להיבנות בתחומו. עם זאת, ההערכות בשוק הן כי דירת 3 חדרים בפרויקט תעלה כ-930 אלף שקל.

פרויקט "העיר החדשה" מתוכנן להיבנות על שטח של כ-1,000 דונם, מתוכם 300 דונם של שטחים ירוקים. היקף הבניה הכולל צפוי לעמוד על כ-900 אלף מ"ר. הפרויקט יבנה על שטח של מפעלי תחנות שזכתה בו במכרז של המנהל. השטח הכולל מורכב משני מתחמים ומשתי תב"עות צמודות ומאושרות.

על פי הנתונים שחשפה היום החברה, באירוע שהתקיים ב"וילה" בגני התערוכה, אזור המגורים צפוי לאכלס כ-5,000 דיירים שיגורו בכ-1,200 דירות ב-19 מגדלים. בחברה מעריכים כי שוויו הכספי של הפרויקט מוערך בכ- 6-7 מיליארד שקל והיקף המבקרים במתחם המשרדים והמסחר צפוי לעמוד על עשרות אלפי מבקרים ביום. חברת תדהר עתידה לבנות את פרויקט המגורים.

על פי תכנון הפרוייקט, היקף השטחים הירוקים במתחם המגורים יעמוד על למעלה מ-100 דונם המהווים למעלה משליש משטחי הפרוייקט כולו, כאשר במרכז הפרוייקט יוקם פארק מרכזי באורך של כחצי קילומטר ובהיקף של כ-40 דונם.מתחם המגורים עתיד לכלול גם מרכז ספורט ובריאות, מרכז ידע ומתחם תנועות נוער, גני ילדים ובתי ספר. על פי נתוני החברה, אזור המגורים יכלול מגוון רחב של למעלה מ-100 דגמי דירות בנות 3-4-5 חדרים וכן פנטהאוזים ודירות גן.

המתחם המסחרי בפרוייקט יחולק למתחמי משנה ויכלול בנייני משרדים מודרניים, אזורי מסחר וחנויות, אזור תרבות ופנאי הכולל בתי קולנוע, מרכז תרבות, גלריות וכן מתחם הכולל קמפוס אקדמי. המתחם כולו תוכנן ע"י אדריכל משה צור. עיצוב השטחים הציבוריים, לובי הבניינים, הגנים והפארקים יעשה ע"י המעצב אלכס מיטליס. יועץ נוסף לפרוייקט הוא משרד האדריכלים האמריקאי הבינ"ל ELKKUS-MANFREDI ARCHITECTS מבוסטון שטיפל גם במתחם המסחר והבילוי.

דרור הלוי, יו"ר חברת העיר החדשה, אמר כי "אנחנו מציגים כאן היום תפיסה, לא מחיר ולא מפרט. כבר הרבה זמן אנחנו עובדים על הפרויקט וחיפשנו תכנון שיעניק לשכונה דברים שאין במקומות אחרים. אנחנו נתכנן את כל הסביבה בהתאם לצרכים ולא רק את הבניינים. יש צורך ויכולת לנצל את כוחה של הקהילה ולהשיג ערכים נוספים במסגרת הפרויקט. כשנתחיל בשיווק הפרויקט נמסור גם את המחירים ופרטים נוספים".

משה סיני, ראש עיריית ראש העין, התייחס גם הוא לפרויקט בהודעה מצולמת: "מדובר בשכונה במיקום אסטרטגי, עם תשתית תחבורתית שמחברת את המיקום לכל הארץ. שילוב בין שכונת מגורים ומתחם מסחר הגדול מסוגו במזרח התיכון ייצור שילוב מנצח. אני שמח שהפרויקט הזה נמצא אצלנו בעיר שנמצאת בתנופת פיתוח".