הצעת חוק חדשה של ח"כ סויד - משלימה ל"חוק גרוניס"

הצעת חוק חדשה שהוגשה אתמול לכנסת על ידי ח"כ חנא סויד, מציעה לבטל את מגבלת יתרת הכהונה לא רק בבית המשפט העליון, אלא גם בבתי המשפט האחרים

לאחר "חוק גרוניס", המצוי לקראת אישורו הסופי בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, מגיע כעת החוק המשלים - המציע לבטל את מגבלת יתרת הכהונה לא רק בבית המשפט העליון, אלא גם בבתי המשפט האחרים. כך עולה מהצעת חוק חדשה שיזם ח"כ חנא סויד ושהונחה אתמול (ב') על שולחן הכנסת.

על פי "חוק הקדנציות" שנחקק ב-2007 ביוזמת שר המשפטים דאז פרופ' דניאל פרידמן, לא יתמנה נשיא או סגן נשיא לבית משפט כלשהו, אם נותרו לו פחות משלוש שנים עד לפרישתו מכהונה. "חוק גרוניס" ביקש לבטל מגבלה זו בכל הנוגע למינוי נשיא לבית המשפט העליון, נוכח העובדה שביום פרישתה של הנשיאה המכהנת דורית ביניש מכהונתה, בחודש פברואר 2012, יישארו לגרוניס שנתיים ו-10 וחצי חודשים עד לפרישתו שלו.

כעת מציע ח"כ סויד לבטל את מגבלת יתרת הכהונה גם ביחס לבתי משפט השלום והמחוזי, באמצעות ביטול הסעיף הרלוונטי בחוק בתי המשפט. אלא שלהבדיל מ"חוק גרוניס", שאמור להיכנס לתוקף מיד עם קבלתו, מציע סוייד כי התיקון ביחס לערכאות השיפוט האחרות ייכנס לתוקף חצי שנה לאחר שיתקבל בכנסת. בשבועות הקרובים יתברר מתי יחלו תהליכי חקיקתה של הצעת החוק.