התשואות על אג"ח ספרד צונחות; תשואות יוון - בעלייה

ספרד נהנתה מביקושי יתר במסגרת הנפקות אג"ח ל-3 וכ-6 חודשים - עם ירידה משמעותית בתשואות ■ הערכות: בנקים ביבשת רוכשים אג"ח, בציפייה להלוואות מהבנק האירופי

חדשות טובות באירופה: תשואת אג"ח ספרד נפלו היום (ג') במהלך הנפקת אג"ח של הממשלה הספרדית, כאשר אנליסטים גורסים כי קצב הרכישות מתגבר לאור כוונתם של בנקים באירופה להשתמש במכשירי ההלוואות שמשיק הבנק המרכזי האירופי (ECB) השבוע - כדי לשלם על האיגרות הנושאות תשואות גבוהות יחסית.

מנגד, התשואות על האג"ח הממשלתיות ביוון ל-3 חודשים עלו - בעוד הממשלה נפיקה אג"ח בהיקף 1.3 מיליארד אירו (1.7 מיליארד דולר). בספרד, נרשמו ביקושים גבוהים לאג"ח ל-3 ו-6 חודשים, עם הצעות בהיקף 18 מיליארד אירו עבור הנפקה בהיקף כולל של 5.6 מיליארד אירו - משמעותית מעל יעד ההנפקה, שנע בין 3.5 ל-4.5 מיליארד אירו.

אנליסטים מעריכים, כאמור, כי התשואות על האג"ח הממשלתיות באירופה יורדות על רקע רכישות מוגברות של בנקים ביבשת את האיגרות - מתוך ציפייה לקבלת הלוואות ל-3 שנים, אותם צפוי להשיק ה-ECB מחר (ה-21 בדצמבר). למכשירי ההלוואות אופציות לפירעון מוקדם, תוך שנה מקבלת ההלוואה.

"מה שקרה זה שחלק מהבנקים לא ממש הבינו כמה חזקים הם הצעדים של ה-ECB", הסביר כלכלן בבנק ספרדי. "אבל בנקים אחרים באירופה ובספרד הצליחו לקרוא נכון את המהלך, והגבירו את ההתערבות במסחר".

משרד האוצר הספרדי מכר היום אג"ח ל-3 חודשים בתשואה של 1.735% - לעומת תשואה ממוצעת של 5.11% בנובמבר. היקף האג"ח הכולל שנמכרו עמד על 3.7 מיליארד אירו. האג"ח ל-7 חודשים נמכרו בתשואה ממוצעת של 2.435%, בהשוואה ל-5.227% בחודש שעבר - בהיקף של 1.92 מיליארד אירו.