פיץ' מאיימת לחתוך דירוג האשראי של 7 בנקים באיטליה

לאחר שאישררה מוקדם יותר החודש את המעקב השלילי אחר דירוג כלכלת איטליה, מזהירה היום הסוכנות מהורדת דירוג ל-7 בנקים במדינה ■ כלכלני פיץ': "הלחץ על הבנקים יגבר"

סוכנויות הדירוג מוסיפות להכות בשווקים עם הודעות שלילות באשר למשבר החוב האירופי, כאשר הערב (ג') מזהירה פיץ' כי היא מכניסה לרשימת מעקב שלילי 7 בנקים באיטליה.

כלכלני סוכנות הדירוג הכניסו את שבעת הבנקים לרשימת מעקב שלילית, עם אפשרות להורדת דירוג האשראי שלהם בתוך כ-90 יום. זאת, על רקע פגיעות יתרה של סקטור הפיננסים באיטליה על רקע משבר החובות הפוקד את המדינה.

ב-16 בדצמבר, נזכיר, אישררה פיץ' כי דירוג האשראי של כלכלת איטליה עודנו נמצא במעקב שלילי. בד בבד, הביעו כלכלני הסוכנות שביעות רצון מהעברת צעדי צנע נוספים במדינה - בהיקף של 30 מיליארד אירו.

"אנו מאמינים שהלחץ על הרווחים, המימון והנזילות של הבנקים ימשיכו לגדול, על רקע הסביבה הכלכלית הקשה באירופה", מסרו מהסוכנות.

הבנקים שנכנסו לרשימת המעקב, הינם: Banca Monte dei Paschi di Siena, Banca Popolare di Sondrio, Banco di Desio e della Brianza, Banco Popolare, Iccrea Holding, Intesa Sanpaolo and Unione de Banche Italiane.