לקראת האטה בארה"ב? הקונגרס דחה הארכת הטבות המס

בית-הנבחרים האמריקני דחה את ההצעה שעברה בסנאט, להאריך את הטבות המס לעובדים בחודשיים ■ המחוקקים ייאלצו לדון כעת על הסכם חדש

בית-הנבחרים האמריקני דחה הערב (ג') את הצעת החוק שעברה בסנאט להארכת התוקף של מספר הטבות המס לכחודשיים - מה שגורר את המחוקקים בחזרה לוושינגטון, כדי לדון על הסכם פשרה חדש.

בית-הנבחרים דחה את ההצעה ברוב של 229 ניצבים "נגד" הארכת תוקפן של ההטבות, מול 193 ניצבים "בעד" - שבועיים בלבד לפני פוג תוקפן של ההטבות. ללא נקיטת יוזמה מצד הממשלה, צפויות הטבות המס אותו משלמים כ-140 מיליון עובדים בארה"ב לשוב לרמה של 6.2% החל מה-31 בדצמבר 2011, לעומת רמה של 4.2% כעת.

מדובר בחדשות לא מעודדות לכלכלת ארה"ב, כאשר כלכלנים רבים הזהירו באחרונה כי אי-הארכת הטבות המס תפגע בכלכלת ארה"ב - ואף עלולה "לגלח" כ-1% מצמיחת התמ"ג. עלות הארכת הטבות המס בחודשיים הינה 33 מיליארד דולר ואילו הארכתה בשנה - תעלה כ-200 מיליארד דולר.

נזכיר כי אתמול הבהיר ג'ון ביינר, דובר בית-הנבחרים, כי הצעת החוק תידחה: "האמריקנים עייפים מהפתרונות לטווח קצר ומהגימיקים של וושינגטון. יש הסכמה בין הדמוקרטים והרפובליקאים כי ההפחתה במס הכנסה צריכה להיות מוארכת לשנה שלמה כדי לספק הקלה שאותה צריכים האמריקאים במצב הכלכלי הנוכחי".