הטכנולוגיה ניצחה את המסורת: הסופרבול יועבר ישירות באינטרנט

לראשונה בהיסטוריה, החליטה ליגת ה-NFL להוציא את הבלעדיות ל"אירוע הגדול של אמריקה" מהטלוויזיה

הסופרבול נחשב לאחד מהחגים הגדולים של אמריקה. האירוע, שנהנה משידור בלעדי בטלוויזיה, משך בפברואר האחרון בגמר בין גרין ביי פקרס לפיטסבורג סטילרס 111 מיליון צופים בממוצע - נתון הצפייה הגבוה ביותר שנרשם אי פעם בטלוויזיה בארה"ב.

אלא שראשי הליגה החליטו שגם המסורת הטלוויזיונית סביב האירוע לא מצדיקה את ההתעלמות מהקדמה הטכנולוגית: הסופרבול של 2012, שייערך בפברואר באינדיאנפוליס, יועבר לראשונה בהיסטוריה במקביל באינטרנט ובסלולר.

ההחלטה באה אחרי שמבדיקות שעשתה ה-NFL על משחקים אחרים בליגה, התברר שהשידור המקביל באינטרנט אינו גורע כמות מהותית מהצופים באירוע בטלוויזיה. ‏NBC‏, שהחלה לשדר באתר שלה את ‏‎"Sunday Night Football"‎‏, מצאה שכמות הצופים באינטרנט הסתכמה ב-200-300 אלף גולשים, בהשוואה ל-21 מיליון איש שצפו במקביל בטלוויזיה, כך שהרשת לא מצאה שום סיבה שלא לשדר גם את הפלייאוף ובכלל זה את הסופרבול בשידור אינטרנטי. "אנחנו לא רוצים להגביל את עצמנו לאנשים שנמצאים מול הטלוויזיה", אמר ריק קורדלה, סגן נשיא ב-CBS ומי שמנהל את חטיבת המדיה הדיגיטלית ברשת האמריקנית.

‏הסופרבול ישודר במקביל בשני אתרים - באתר של ‏cbs‏, ובמקביל באתר הרשמי של הליגה - ‏NFL.COM‏.

‏אחת הסיבות להחלטה של ‏CBS‏ ללכת על שידור אינטרנט, נובעת מההצלחה עם השידורים האינטרנטיים של אליפות המכללות בכדורסל (מארץ' מדנס), אותה החלה הרשת לשדר במקביל לשידור הטלוויזיוני, מה שהפך פלטפורמה נוספת ליצירת הכנסות: על-פי הערכות, הכניסה ‏CBS‏ מעל 20 מיליון דולר מפרסום באינטרנט במארץ' מדנס. בטורניר של 2011 נרשמה עלייה של 47% בכמות הצופים בטורנירי המכללות באינטרנט, בעיקר בגלל העלייה בכמות המחזיקים במכשירי ‏ipad‏ ו-‏iPhone‏.