הצרות של מונטי: איטליה במיתון - המשק התכווץ ב-0.2%

בהודעה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באיטליה עולה שהתמ"ג רשם ירידה לעומת הרבעון השני שרשם עליה ■ הייבוא במדינה ירד ב-1.1%

הצרות נמשכות: הכלכלה האיטלקית התכווצה ברבעון השלישי במה שמסתמן כמו כניסה למיתון חמישי מאז שנת 2001, בעוד שהממשלה האיטלקית ממשיכה לקדם תוכניות צנע שגם הם יפגעו בצמיחה של המדינה ויגבירו את ההתכווצות.

היום (ד') פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באיטליה שהתוצר המקומי הגולמי רשם ירידה של 0.2% ברבעון השלישי של השנה, לעומת הרבעון השני שאז נרשמה צמיחה חיובית 0.3%. מדובר בהתכווצות ראשונה מאז החודשים האחרונים של שנת 2009, והיא עומדת בקנה מידה עם תוצאות הסקר שעשתה סוכנות בלומברג בקרב האנליסטים שמסקרים את איטליה.

עוד עולה מהפרסום שההוצאה הצרכנית באיטליה ירדה ב-0.2% ברבעון השלישי לעומת הרבעון השני, כמו גם היקף ההשקעות במדינה שירד ב-0.6%. היקף הייצוא לעומת זאת רשמה עליה של 1.6% ברבעון השלישי, לעומת זאת, הייבוא ירד ב-1.1%.

הנתונים הללו מתפרסמים בזמן שראש הממשלה מריו מונטי מנסה להעביר תוכנית צנע חדשה בהיקף של 30 מיליארד אירו. מונטי אומר שהצעדים הללו, שכוללים בין היתר הקפאה של תוכניות פנסיה מסויימות והעלאת מחירי הגז, יגרמו לפגיעה בצמיחה של הכלכלה המקומים ברבעונים הקרובים, אבל יהפוך את איטליה ליעד תחרותי בעתיד הרחוק.