נורבגיה תלווה לקרן המטבע הבינלאומית 9.4 מיליארד דולר

"הלוואות חדשות יעזרו להבטיח שלקרן המטבע יהיה מספיק נפח להלוות למדינות החברות בה מימון חירום", אמר ראש ממשלת נורווגיה, ינס סטולטנברג ■ "נורווגיה תיפגע אם מדינות האיחוד האירופי לא יעמידו את הכלכלות שלהן על הרגליים"

ראש ממשלת נורבגיה, ינס סטולטנברג, אמר היום (ד') כי מדינתו הציעה לקרן המטבע הבינלאומית הלוואה על סך 55 מיליארד קרונות (9.4 מיליארד דולר) על מנת לעזור לקרן לייצב את המצב הקשה ביבשת אירופה.

זאת, לאחר שהשבוע הודיעו שרי האוצר באירופה כי הבנקים המרכזיים ביבשת יזרימו לקרן המטבע 150 מיליארד אירו בהלוואת דו צדדיות.

"הלוואות חדשות יעזרו להבטיח שלקרן המטבע יהיה מספיק נפח להלוות למדינות החברות בה מימון חירום", אמר סטולטנברג במסיבת עיתונאים. "מדובר במדינות שהשתמשו בכסף בצורה לא אחראית", מתח ביקורת ראש הממשלה של המדינה הסקנדינבית, והוסיף כי קיצוצי מס בלתי אחראיים הם שהובילו לגרעונות הענק ביבשת. "כאשר מדינות יגדילו שוב את המיסים שלהן, הן יאלצו לבזבז הרבה מההכנסות רק כדי לשלם את הריבית על חובותיהן".

"נורבגיה תיפגע אם מדינות האיחוד האירופי לא יעמידו את הכלכלות שלהן על הרגליים", אמר סטולטנברג. זאת, בשל העובדה כי כשני שליש מהייצוא הנורבגי הולך לאירופה.