מאיר דגן לוקח את חברת גוליבר לחיפוש אורניום בנגב

החברה הודיעה לבורסה כי השלימה את כל המהלכים הדורשים לקבלת האישור הסופי ■ בחברה מעריכים כי האישור יתקבל בימים הקרובים

חברת גוליבר הודיעה היום (ה') לבורסה שהחברה צפויה לקבל בימים הקרובים את ההיתר הסופי ממשרד האנרגיה והמים שיאפשר לה להתחיל בחיפוש אורניום בשטח ישראל, עם קבלת ההיתר הסופי, תהפוך חברת גוליבר לחברה הראשונה בישראל שתקבל אישור לחיפוש אורניום בישראל.

בהודעה לבורסה נאמר כי החברה קיבלה אתמול (ד') מכתב ממשרד האנרגיה והמים ובו הם מאשרים לחברה את הבקשה שלהם, בכפוף לתשלום אגרה. החברה הודיעה היום שהיא שילמה את האגרה, ומעריכים שיקבלו את ההיתר בימים הקרובים.

סימנים להימצאות חומר מתכתי בעל רדיואקטיביות גבוהה נמצאו בקידוח רשיון מאיה, באזור חתרורים בנגב, שהזכויות בו היו שייכות לשותפות זרח. הסימנים לחומר המתכתי הרדיואקטיבי נמצאו בעומק רדוד. במסגרת החיפושים מתכננת גוליבר להרחיב את בור הקידוח ולבצע בדיקות מיוחדות כדי לזהות את המתכות שנמצאו ולהעריך את היקפן.

חברת גוליבר חתמה על הסכם עם שותפות זרח, שבה הינה בעלת השליטה (בעקיפין) בשותף הכללי במסגרתו העניקה זרח לגוליבר את זכות השימוש בכל המידע שצברה לצורך חיפוש, כרייה והפקה של מתכות רדיואקטיביות לרבות אורניום. בתמורה להענקת הזכות תקבל זרח תמלוג בשיעור של 12.5% מחלקה של חברת גוליבר מהמתכות הרדיואקטיביות שיופקו וינוצלו על ידה.