שר האוצר החדש של ספרד: בכיר לשעבר בליהמן ברדרס

לואיס דה-גווינדוס בן ה-51 יצטרך להעביר רפורמות כלכליות בספרד ולרכוש בחזרה את אמון השווקים במדינה

מריאנו ראחוי, ראש הממשלה הטרי של ספרד, מינה היום (ה') את לואיס דה-גווינדוס, בנקאי מוערך במדינה, לשר האוצר של ספרד. המשימה הראשונה של דה-גווינדוס: להוציא את ספרד מהמשבר הכלכלי הגרוע ביותר אליו נקלעה הכלכלה הרביעית בגודלה באירופה מזה עשרות שנים.

דה-גווינדוס בן ה-51 כיהן בעבר כראש השלוחה הספרדית של בית ההשקעות המנוח ליהמן ברדרס, שפשט את הרגל ב-2008 וזעזע את הכלכלה העולמית. דה-גווינדוס יצטרך להעביר רפורמות כלכליות בספרד ולרכוש בחזרה את אמון השווקים במדינה, בעוד תשואת אגרות החוב ל-10 שנים של הממשלה עלו מעל 5%. הוא חשב לגורם א-פוליטי במערכת המפלגתית בספרד, כלומר לטכנוקרט ללא השתייכות למפלגה פוליטית כזו או אחרת.

רק בחודש שעבר זכתה מפלגתו של ראחוי בבחירות הכלליות בספרד, לאחר שהציבור מאס במפלגת השלטון המשויכת לשמאל עקב המשבר הכלכלי במדינה. שיעור האבטלה בספרד עומד מעל 21%, כאשר בקרב הצעירים עד גיל 25 מדובר בשיעור אבטלה של כמעט 50%.

ראחוי הוריד את מספר השרים בממשלה ל-13 מ-15 והקים משרד תקציב חדש שיהיה אחראי על התקציב ועל גביית המסים. בראש המשרד יעמוד כריסטובל מונטורו בן ה-61, עד לא מזמן הדובר הכלכלי של המפלגה השמרנית של ראחוי.