היקף המיזוגים בעולם ברבעון הרביעי צנח ב-32%

בעקבות המשבר באירופה הקיף המיזוגים והרכישות בעולם צנח בצורה חדה לכ-375.3 מיליארד דולר ■ בעקבות כך גם היקף העמלות של הבנקים רשמו ירידה של 8%

עוד סימן של המשבר: היקף המיזוגים והרכישות ברבעון הרביעי של השנה רשמו צניחה חדה בעקבות משבר החוב המרחף מעל אירופה והתנודתיות שאפיינה את השווקים בחודשים האחרונים, שהובילו לירידה משמעותית בהיקף מכירות הנכסים. המצב הזה הוביל לכך שהעמלות שבנקי ההשקעות באירופה גובים על העסקאות נמצאות בשפל של 10 שנים.

היקף פעילות המיזוגים והרכישות ברבעון הרביעי צנחו ב-32% לכ-375.3 מיליארד דולר לעומת היקף הפעילות ברבעון הקודם. הירידה המשעמותית נרשמה באירופה, שם הפעילות צנחה ב-41%. הירידה בהיקף הפעילות הוביל גם לירידה של 8% בהיקף העמלות של בנקי ההשקעות ל-72.6 מיליארד דולר בשנת 2011 לעומת שנת 2010.

אם רוצים עדות לכמה המצב באירופה חמור אז הנתון הבא יכול לספק אותה. מתוך ה-72.6 מיליארד דולר הללו, רק 2.75 מיליון דולר היו עבור הפעילות באירופה. מדובר בנתון הנמוך ביותר מאז תחילת המדידות בשנת 2000.

"כרגע התחזית לשנת 2012 מורכבת משתי אפשרויות, הראשונה היא שנצליח להציל את אירופה מהמשבר ואז נחזור למסלול של עליות. או שנתקל במיתון ואז נראה המשך לירידות", אומר פול פרקר מנהל מחלקת המיזוגים והרכישות בברקליס קפיטל . "כרגע, ככל שאתה מתרחק מאירופה אתה תרגיש יותר טוב. אבל השווקים עדיין מחוברים יותר מדי ביחד".