ליף: "נתניהו, לא ניתן למדינה להפוך למשטר שחור"

ליף, מיוזמות מחאת האוהלים של הקיץ האחרון, תשתתף ותנאם בעצרת מחאה נגד הדרת נשים שתתקיים מחר בירושלים ■ "עסוקים במלחמת חורמה על זכויותינו הבסיסיות, בקרוב נחזור לרחובות"

דפני ליף, ממנהיגות מחאת האוהלים של הקיץ האחרון בדבר יוקר המחייה בישראל, בוחרת לעצמה מאבק נוסף להצטרף אליו. היום (ה') מפרסמת ליף הודעה הנוגעת לסוגיית הדרת הנשים, שפוקדת את התקשורת בזמן האחרון. ליף צפויה להשתתף ולנאום בהפגנה נגד התופעה, שתתקים מחר בירושלים.

"אנו עסוקים במלחמת חורמה על זכויותינו הבסיסיות, על זכותו של כל איש ואישה לחיות בשוויון, על זכותה הבסיסית של כל אישה לשיוויון", דברי ליף. "וראש ממשלת ישראל מגמגם ועסוק בלהאדיר את שמו. האם זעקת האזרחיות והאזרחים לא הגיעו למגדל השן שבמשרד ראש הממשלה?".

ליף מבהירה: "איננו מבקשים את הרשות להשתמש בתחבורה הציבורית, היא שלנו, הציבור הרחב, וכולנו נשים כגברים כאחד נשתמש בה. אין זאת שאלה אם אישה יכולה לשיר, זוהי זוכתנו הבסיסית ואין אנו שואלים אם זה בסדר".

"לא נדרש לדיון בעניין, ולא נבקש עוד ועדה", כותבת ליף. "הממשלה האפלה הזאת שעסוקה ימים כלילות לא בלפתור את בעיות האזרחים, אלא בלחוקק חוקים שמקומם במדינות אחרות במזרח התיכון ולא במדינה נאורה ודמוקרטית".

בהמשך, עוברת ליף לתקוף אישית את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "למה אתה מטיל משמעת קואליציונית בעניין סגירת ערוץ טלוויזיה? בעיות הדיור, הבריאות הציבורית, זכויות חברתיות- אלו הם הנושאים שבהם מטילים משמעת קואליציונית".

ליף מסכמת כי "לא ניתן למדינה להפוך למשטר שחור, לא ניתן להחזיר את הדיון שנים אחורה אלא נצעד קדימה בגאווה מאוחדים. נדרוש את המגיע לנו: דיור, חינוך, בריאות, רווחה, ותעסוקה. לא נוותר אף לא לשניה ולא תגררו אותנו לדיונים ששיכים לעשורים שעברו". בסיום רומזת ליף כי בקרוב יתקיימו הפגנות נוספות: "בקרוב נחזור לרחובות - כי אין לנו ארץ אחרת".

במקביל, פרסמה ליף סטטוס בפייסבוק בנושא: "החברה בה אנו חיות וחיים נתפסת בידי גורמים שונים כמשחק של סולמות ונחשים. עולים בסולם קטן, צונחים דרך ארוכה למטה. הדרת נשים? העברת תקציבים חברתיים למערכת הביטחון? על מה הם סומכים כל כך? שאנחנו לא נדע מאיפה להתחיל או שה'קור' הישראלי ישתק אותנו? כנראה שהם לא הבינו שהעיניים שנפקחו לא יסגרו יותר! ושלוש ארבע ולעבודה. חברה צודקת ועכשיו!".