שותפות "ים תטיס" מצמצמות הפקת הגז ללקוחות בכ-20%

שותפויות המאגר מצמצמות ההפקה מהמאגר, המייצר כרבע מתצרוכת החשמל של מדינת ישראל ■ השותפויות לא מסרו את הסיבה למהלך

שותפויות "ים תטיס" מודיעות היום (ה') ללקוחותיהן כי הן מצמצמות את ההפקה מהמאגר בכ-20% מהנצילות המלאה. מהשותפויות לא נמסרה הסיבה למהלך.

בחודש אוקטובר הודיעו שותפויות ים תטיס, המפעילות את המאגר היחיד המספק כיום גז לתחרות הכוח של חברות החשמל, כי ייתכנו שיבושים באספקת הגז כתוצאה מהידלדלות המאגר בזמן הקרוב. השותפויות ציינו דאז כי צפויים עוד השנה אתגרים טכניים שיקשו על המשך הפקת הגז מהמאגר בקצב הנוכחי. (לסיפור המלא)

מאגר "ים תטיס" מוחזק בכ-53% על ידי קבוצת דלק . יתר הזכויות (47%) מוחזקות על ידי נובל אנרג'י האמרקינית, שהיא גם אחראית הקידוח במאגר.

בתחילת חודש דצמבר, נזכיר, חודשה הפקת הגז ממאגר מרי B ב"ים תטיס" לאחר הפסקה בת כמה שעות. ההפקה נעצרה מוקדם יותר באותו היום עקב תקלה טכנית באחד המדחסים, שבעקבותה לא הופק גז ממאגר הגז שמייצר כרבע מתצרוכת החשמל של מדינת ישראל.

מאגר ים תטיס הולך ומתכלה וצפוי לספק פחות גז טבעי עד לשנת 2013. כזכור, שר התשתיות עוזי לנדאו הנחה בחודש אוקטובר את חברת החשמל לפרוס את השימוש בגז הטבעי שנותר במאגר ים תטיס על פני השנתיים הקרובות, באופן שתישמר רמה מאוזנת וקבועה של אספקת גז לייצור חשמל, עד הגעת הגז הטבעי ממאגר "תמר".

חברת החשמל קיבלה אז הנחיה להגביל את השימוש בגז הטבעי להיקף מקסימלי של עד 2.5 BCM לשנה, במהלך השנתיים הקרובות. בעת חודשי ביקוש גבוה, החברה הונחתה להשתמש בכמות של עד 0.35 BCM לחודש או עד 1 BCM בכל שלושה חודשים רצופים.

מנובל אנרג'י נמסר כי "בכדי להבטיח את הלחץ הקבוע במאגר ים תטיס, החברה התאימה את האספקה ללקוחותיה. נובל אנרג'י בוחנת את המצב בכדי להבטיח באחריות מלאה את ניהול המאגר".