גורמי אופוזיציה: "הנשיא אסד אחראי לפיגוע בדמשק"

האשמות קשות מצד גורמים שונים באופוזיציה הסורית נגד נשיא סוריה, בטענה כי משטרו הוא שעומד מאחורי פיגוע התופת שאירע הבוקר בדמשק, ובו נהרגו 40 בני אדם

זעם באופוזיציה הסורית בעקבות פיגוע התופת, הבוקר בדמשק: גורמים בכירים ב"מועצה הלאומית הסורית", המהווה את ארגון האופוזיציה המרכזי במחאה נגד אסד, טוענים כי משטרו של הנשיא הוא שעומד מאחורי הפיגוע המשולב, שגבה את חייהם של 40 בני אדם. "הוא רוצה להראות לפקחי הליגה הערבית המבקרים במדינה כי סוריה מצויה בסכנה", אומר היום אחמד רמדאן, חבר האופוזיציה הסורי.

"המשטר הסורי הוא האחראי הבלעדי לשני הפיצוצים", הוסיף רמדאן. "המשטר הוא שהתעלם מהיוזמה הערבית תחילה, וכעת רוצה להפחיד את הפקחים המבקרים בסוריה".

גורמי אופוזיציה תוהים כיצד הצליחו להחדיר את שתי המכוניות לאחד האזורים המאובטחים ביותר בלב הבירה הסורית. במרכז הסיקור התקשורתי של גורמי האופוזיציה עמדה הטענה כי מדובר בניסיון ציני נוסף של המשטר להפגין כלפי חוץ כי המחאה בסוריה. מרואיינים שונים טענו כי אם אכן מדובר בפיגוע של ארגון אל-קעידה, כפי שטוענים השלטונות בסוריה, כיצד קרה שלאזור כל כך מאובטח בדמשק - הצליחו אכן להחדיר את שתי מכוניות התופת.

בתוך כך פרסם בשעות הצהריים ארגון חיזבאללה הלבנוני, בן בריתו של משטר אסד, הודעת גינוי חריפה לפיגועים בדמשק. "לארצות הברית, אם מדינות הטרור, ולגרורותיה יש יד בדבר", נכתב בהודעת הארגון. "הן מתמחות בפגיעה בחפים מפשע ובהריגתם".

פקחים בפיגוע

שתי מכוניות תופת התפוצצו הבוקר בסמוך מתקני ביטחון של הממשל הסורי בלב הבירה דמשק. 40 בני אדם נהרגו וכ-100 נוספים נפצעו בפיגוע הקשה. גורמים רשמיים בסוריה מאשימים בעקבות "חקירה ראשונית", לדבריהם, את ארגון "אל-קעידה" כאחראי לשני הפיגועים.

כלי התקשורת הסוריים פתחו בגל שידורים פתוח ומיוחד, במהלכו התראיינו עדי ראייה לפיצוץ שתיארו תמונות זוועה מהמקום. הטלוויזיה הסורית הממלכתית שידרה תמונות קשות לצפייה, ולקח שעות לגורמי ההצלה לפנות את הגופות ואת הפצועים לבתי החולים. בכירים סורים ופרשנים שהתראיינו במהלך גל השידורים הפתוח האשימו "גורמים חיצוניים בהכשרת הקרקע וביצירת האווירה לתקיפה על אדמת סוריה".

בצהריים הודיעה הטלוויזיה הסורית כי בכוונתה לשדר בקרוב את קטעי הווידאו המתעדים את הרגעים בהם אירעו הפיצוצים. ההודעה הזו שימשה בעבור גורמי אופוזיציה טיעון נוסף, כשתהו כיצד קרה שמצלמות הצליחו לתעד את רגע הפיגוע. בנוסף, נקראו תושבי המדינה להגיע לבנק הדם בדמשק ולתרום דם לעשרות הפצועים בפיגוע.

המתקפה על מתקני הביטחון של הממשל מגיעה יום אחרי הגעתה של המשלחת המקדימה של פקחי הליגה הערבית למדינה. בטלוויזיה הסורית דווח כי בכירים סורים ליוו את חברי המשלחת לצפות במראות הזוועה בדמשק.