שלמה מעוז: "ארה"ב תציג צמיחה חזקה ב-2012-2013"

שלמה מעוז, הכלכלן הראשי באקסלנס נשואה: "ארה"ב יודעת לעשות מה שמדינות אחרות אינן יודעות, להמציא עצמה מחדש" ■ מעריך: תציג צמיחה של 3.5%-4.5% ב-2013

האם ארה"ב לקראת כניסה למיתון או דווקא עומדת בפני צמיחה? באקסלנס נשואה מעריכים כי ארה"ב תציג צמיחה נאה בשנת 2012 שאף תואץ בשנה שלאחר מכן.

שלמה מעוז, הכלכלן בראשי באקסלנס נשואה, מציין את שטף הנתונים שרומזים על האצה בצמיחה בארה"ב: "נתוני מאקרו חיוביים זורמים מארה"ב, ירידה בגרעון התקציבי בחודשיים הראשונים של השנה התקציבית הנוכחית ב-55 מיליארד דולר ל-290.8 מיליארד דולר, הגרעון המסחרי בחודש אוקטובר ירד לשפל של שנה, הייצוא עלה בתשעת הרבעים האחרונים ב-29%, העלייה המהירה מזה 50 שנה, ירידה במספר המובטלים, במספר דורשי דמי אבטלה, התרחבות הפעילות בתעשיית השירותים, התרחבות פעילות החרושת, עליה חדה ברכישת כלי רכב מייצור מקומי ומייבוא, עליה בהתחלות הבניה, עליה במכירות הקמעונאיות וחידוש הירידה בשיעור החיסכון ל-3.6%, עליה במדד אימון הצרכנים, עליה במדד המשולב לפעילות המשק".

לדבריו של מעוז, "אין פלא על רקע נתונים אלה כי חברות אמריקאיות הודיעו השנה על רכישה עצמית של מניות בסכום של 453 מיליארד דולר ואין פלא כי כ-41% מהחזאים צופים כי ארה"ב יצאה מהמיתון".

באקסלנס מציינים כי "ארה"ב יודעת לעשות מה שמדינות אחרות אינן יודעות, להמציא עצמה מחדש, פעם אחר פעם, בתחומים שאיש לא חשב עליהם". בין היתר, מזכיר מעוז חברות כמו מיקרוסופט, אינטל, פייסבוק, יוגוגל, אפל, אורקל, וגרופון - שנמצאות בקדמת החדשנות העולמית.

באקסלנס מעריכים: "מיד לאחר הבחירות, בתי הנבחרים יחזרו לחקיקה קונסטרוקטיבית ויגררו לצמיחה חזקה עוד יותר בשנת 2013 לכיוון 3.5%-4.5%. נראה כי עם ארה"ב החדשנית ימריא העולם לעתיד טוב יותר בשנת 2013".