פסגות: "האירופים יעשו הכל כדי למנוע משבר פיננסי"

אורי גרינפלד, מנהל מחלקת המאקרו בבית בפסגות: "איטליה צריכה לגייס 440 מיליארד אירו בהנפקות אג"ח בשנת 2012 והתשואות שם מגיעות ל-6.88%; איך אומרים באיטלקית 'שיהיה בהצלחה'?" ■ צופה צמיחה אנמית בארה"ב

הפוליטיקאים באירופה ידברו הרבה ויפעלו פחות, אך בסופו של יום הם יעשו הכל כדי למנוע משבר פיננסי נוסף ופשיטת רגל של איטליה. כך מעריך אורי גרינפלד, מנהל מחלקת המאקרו בבית ההשקעות פסגות.

"הפוליטיקאים האירופים ימשיכו בעיקר לדבר ופחות לעשות; בשל כך, התנודתיות החדה בשווקים תימשך", כותב גרינפלד בסקירה שהוציא היום (א'). "בסופו של יום האירופים יעשו הכל על מנת למנוע משבר פיננסי נוסף, הסדר חובות באיטליה או ספרד - הכל כולל הדפסות של הבנק המרכזי האירופי. הבעיה עם התחזית הזו היא שלא ברור מתי בדיוק זה סופו של יום (הערכה גסה: זה ייקח עוד מספר חודשים)".

גרינפלד אינו אופטימי לקראת שנת 2012 המתקרבת וטוען כי קצב הצמיחה בארה"ב יהיה איטי ולא יספיק כדי להוריד את שיעור האבטלה בשיעור ניכר.

"הריבית בארה"ב לא תעלה עמוק לתוך 2014; הריבית באירופה עוד תרד ותישאר נמוכה זמן רב", מוסיף גרינפלד. גם בישראל הוא צופה הורדת ריבית ל-2.25%, לעומת 2.75% היום.

בחודשים הראשונים של 2012 יעמדו השווקים למבחן חשוב, עת צריכה איטליה לגייס 172 מיליארד דולר בהנפקות אג"ח כדי למחזר חובות. בכל שנת 2012 צריכה איטליה לגייס 440 מיליארד אירו וגרינפלד טוען כי מדובר במשימה קשה במיוחד על רקע הזינוק בתשואות האג"ח במדינה.

"התשואה על אג"ח איטלקי לשנתיים: 4.95%. התשואה ל-10 שנים: 6.88%. איך אומרים באיטלקית 'שיהיה בהצלחה'?", כותב גרינפלד.