ישראל וטורקיה - מהיעדים המועדפים על מהגרים מאירופה

"ביזנס אינסיידר" ממפה את 10 המדינות המועדפות על המגרים מאירופה המחפשים מקום עבודה, על בסיס נתוני ה"גרדיאן" ■ ישראל וטורקיה התברגו לרשימה

משבר החוב באירופה מהווה משקולת כבדה על הצמיחה ביבשת ואחד הקשיים הגדולים עימם צריכים להתמודד האירופים הוא שיעור אבטלה גבוה. האבטלה בגוש האירו עומדת על יותר מ-10%, כאשר בחלק מהמדינות מדובר באבטלת המונים, כמו למשל בספרד שם עומד שיעור האבטלה על יותר מ-20% כבר חודשים רבים. מה עושים? נודדים למדינות אחרות.

האתר "ביזנס אינסיידר" מסמן תופעה בה אירופים רבים עוזבים את מקום מגוריהם ומהגרים למדינות אחרות בחיפוש אחר עבודה. על בסיס נתוני ה"גרדיאן" הבריטי, האתר מסמן את מדינות היעד הפופולריות ביותר בקרב האירופים:

■ אלבניה - זו אולי לא הבחירה הראשונה של האירופים, אך הקירבה הגיאוגרפית של אלבניה ליוון ואיטליה מוכות האבטלה גורמת לרבים מהמובטלים להגר אליה ולעבוד שם.

■ אנגולה - מי היה מאמין שעובדים אירופים יהגרו למדינת עולם שלישי? ובכן, תעשיית הנפט המשגשגת, יחד עם העובדה שפורטוגזית היא שפה מדוברת באנגולה, הופכים את המדינה האפריקנית ליעד מבוקש עבור אירופים (בעיקר מפורטוגל) התרים אחר מקום עבודה.

■ אוסטרליה - כאן לא כל כך קשה להבין מדוע האירופים יהרגו למדינה שטופת השמש, בעלת החופים היפים וכלכלה משגשגת זו. איכות החיים באוסטרליה גבוהה והפערים התרבותיים בין אוסטרליה למדינות אירופה קטנים מאוד. לאוסטרליה מגיעים בעיקר מהגרים אירים בימים אלה בחיפוש אחר עבודה.

■ בלגיה - זו לא הכלכלה הכי יציבה באירופה וגם היא מתמודדת עם משבר חוב, אך יוונים רבים מהגרים לבלגיה, שם התנאים הרבה יותר טובים מאשר במולדתם.

■ ברזיל - גם כאן לא קשה להבחין במעלות: מדינה בה פורטוגזית היא שפה מדוברת, עם כלכלה צומחת במהירות. הפורטוגזים הם אלה שבעיקר מהגרים לברזיל.

■ קנדה - קנדה תמיד הייתה פתוחה בפני מהגרים והציעה להם הזדמנויות רבות. תוסיפו לזה את התנאים הסוציאליים הנוחים ותקבלו מדינת יעד פופולרית עבור מהגרים אירופים.

■ קפריסין - כמו אלבניה, גם כאן הקירבה הגיאוגרפית משחקת תפקיד חשוב, וזו הסיבה שיוונים ואיטלקים רבים מהגרים לקפריסין כדי לעבוד באי המזרח-תיכוני.

■ גרמניה - הכלכלה הגדולה באירופה, יציבה, צומחת ובטוחה. בחירה לא רעה בכלל עבור אירופים המתגוררים במדינות עמוסות חובות.

■ ישראל - הבחירה שתפתיע לא מעט ישראלים. לפי ה"גרדיאן", ישראל מהווה מוקד משיכה לאירופים המחפשים עבודה, בשל הרוח היזמית שבה, הכלכלה האיתנה וקירבתה לדרום אירופה. "ישראל היא בחירה טובה", מכריז ה"ביזנס אינסיידר".

■ טורקיה - "כמו ישראל", כותבים ב"ביזנס אינסיידר", "קירבתה של טורקיה לאירופה ושיעורי צמיחה גבוהים הופכים אותה ליעד מועדף על מהגרים אירופים".