רואים את הגז מ"תמר": מעלות מעלה תחזית הדירוג לדלק

חברת הדירוג מעלה את תחזית הדירוג של דלק ל"יציבה" מתוך ציפייה לגידול משמעותי במכירות הגז ב-2013, עם תחילת ההפקה מ"תמר"

איום הורדת דירוג האשראי הוסר מעל צווארה של קבוצת דלק : חברת הדירוג מעלות-S&P העלתה היום (ב') את תחזית הדירוג של דלק ל"יציבה" מ"שלילית", תוך שהיא מותירה את הדירוג על "A". הסיבה: התקרבות לשנת 2013, אז יתחיל לזרום הגז מ"תמר".

"תחזית הדירוג היציבה משקפת את ציפיותינו לכך שביצועיה של החברה ייחלשו במהלך שנת 2012, אולם ישתפרו חזרה החל משנת 2013", נכתב בסקירת מעלות.

האנליסטים מעריכים כי דלק תסיים את שנת 2011 עם EBITDA (רווח נקי לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) של 3.4 מיליארד שקל לעומת 1.3 מיליארד שקל בשנת 2010. הם גם סבורים שדלק תמכור נכסים שאינם קשורים לפעילות הליבה שלה במהלך השנתיים הקרובות, לצורך פירעון חובות.

"אנו ממשיכים להאמין כי הקבוצה תתמיד במדיניות הפיננסית שאנו רואים כאגרסיבית", כותבים האנליסטים. "מדיניות זו כוללת בעיקר חלוקת דיבידנדים בהיקף של 50% מהרווח הנקי, ונובעת, להערכתנו, מצרכי המימון של בעל השליטה בחברה. בתחזיות שלנו אנו מניחים שהקבוצה תמשיך במדיניות זו, אך שחלוקת דיבידנדים מתוך רווחי שיערוך, או לאחר מימוש נכסים תהיה מוגבלת".

הדירוג שמצמידה מעלות לדלק נובע מההערכה שהגז מתגלית "תמר" יחל לזרום ב-2013, וכמו כן האנליסטים מדברים על "קיומן של תגליות גז נוספות בהיקפים משמעותיים, מעמדה התחרותי של פעילות שיווק הדלקים באירופה וישראל, החזקה בפעילויות ביטוח המאופיינות ברמת סיכון נמוכה, פיזור עסקי וגיאוגרפי הולם, גמישות פיננסית הולמת בשל החזקות בחברות סחירות וכוונות החברה לממש נכסים ולהפחית חוב".

האנליסטים, יש לציין, מדגישים כי רמת הנזילות של הקבוצה הינה "פחות ממספקת" וכותבים כי הסיכונים העיקריים לדלק הינם המינוף הגבוה, חלוקת דיבידנדים אגרסיבית וחשיפה גבוהה לתחום האנרגיה "המאופיין ברמת סיכון גבוהה יחסית".

מקבוצת דלק נמסר: "איתנותה הפיננסית של קבוצת דלק מאפשרת לנו לאתר הזדמנויות חדשות במשק. מעלות מעריכה עלייה משמעותית בתזרים המזומנים שלנו כתוצאה ממכירת הגז, מה שיחזק מאוד את ביצועי החברה".