עוקף טרכטנברג: גפני יוזם דיון בשינויים בעקבות המחאה

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת: "ועדת טרכטנברג היתה ועדה מיותרת ועסקה בכל אותם נושאים שוועדת הכספים כבר התריעה עליהם ואף הצליחה לקדם ללא תקציבי תפעול מיוחדים"

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני הביע לא אחת את מורת רוחו מהקמת וועדת טרכטנברג וטען כי מדובר בוועדה מיותרת. בקרוב מתכוון גפני להוציא את דבריו אל הפועל: ועדת הכספים שבראשותו תקיים בשבועות הקרובים דיון בשינויים החברתיים הנדרשים בעקבות המחאה החברתית, ובין היתר ידון גם תחום החינוך, נושאים שנמצאים תחת המנדט של הוועדה.

"ועדת טרכטנברג היתה ועדה מיותרת ועסקה בכל אותם נושאים שוועדת הכספים כבר התריעה עליהם ואף הצליחה לקדם ללא תקציבי תפעול מיוחדים, שהוקצו לטרכטנברג", אמר היום גפני בדיון בוועדת הכספים במסגרתו הודיע לחברי הכנסת כי בכוונתו "לקיים דיון מעמיק בשינויים חברתיים נדרשים בעקבות המחאה החברתית, ביניהם גם בתחום החינוך".

הודעתו של גפני הגיעה בתגובה לדבריה של מרכזת הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ רוחמה אברהם-בלילא (קדימה) שביקשה לקיים דיון דחוף בנוגע לפרסומים לפיהם ראש הממשלה לא יקצץ כלל את תקציב הביטחון ולא יפעל להגדלת התקציבים המיועדים לחינוך בהתאם לדו"ח טרכטנברג. "עם הזמן, ניתן לראות שחברי ועדת הכספים צודקים וכי הקמת ועדת טרכטנברג ע"י הממשלה נועדה למריחת זמן ותו לא", אמרה אברהם בלילא.