מיוחד: מהן 20 המניות המומלצות של אפסילון לשנת 2012?

באפסילון מעריכים כי לא צפויה ירידה חדה במחירי הדירות ■ המחאה החברתית הינה הגורם שישפיע יותר מכל גורם אחר על הסביבה הכלכלית בישראל בשנים הקרובות

כלכלני בית ההשקעות אפסילון פרסמו היום (ב') סקירה מקיפה על המשק הישראלי ושוק ההון לקראת סופה של 2011. הסקירה כוללת תחזיות ברמת המאקרו עם התייחסות לענפים חשובים כמו הנדל"ן וכמובן גם התייחסות לסקטורים ומניות בבורסה של תל אביב.

נתחיל בתמונה הרחבה, המאקרו. באפסילון מבססים את התחזיות על הערכה שהמשק הישראלי יצמח בכ-2.5%-3% בשנה הבאה, הגרעון הממשלתי יסתכם ב-3.5%, האינפלציה תסתכם בכ-2.5% וריבית בנק ישראל תעמוד על 2.5%-3%.

משרד האוצר יממן את הגרעון על ידי הגדלת גיוסים של כ-15 מיליארד שקל, שלא אמורה להשפיע על תשואות האג"ח הממשלתי.

באפסילון מעריכים כי המחאה החברתית הינה הגורם שישפיע יותר מכל גורם אחר על הסביבה הכלכלית בישראל בשנים הקרובות וכי ועדות טרכטנברג והריכוזיות היו רק יריית הפתיחה של המסע לצמצום פערים בחברה הישראלית. הממשלה תצטרך להעמיד את הנושאים הקשורים במחאה בראש סדר היום ולכן חברות רבות ייאלצו להתמודד עם שינוי דרמטי בסביבתן העסקית.

לא צפויה ירידה חדה במחירי הדירות

לגבי תחום הנדל"ן בארץ מעריכים באפסילון כי לא צפויה ירידה חדה במחירי הדירות, עיקר בגלל שהממשלה מוציאה מכרזים באזורים שאינם אזורי ביקוש. במקביל, לא חל שינוי מהותי במיסוי עסקאות מקרקעין ועל רקע הגדלת הגרעון הממשלתי הצפוי כנראה שזה לא יקרה גם בעתיד. בצד הביקוש לא צפוי שינוי דרמטי על רקע מגמות דמוגרפיות וקצב גידול האוכלוסיה בישראל.

בשורה התחתונה: מחירי הדירות יירדו רק אם הממשלה תיזום הקמת מוקדי אוכלוסיה בפריפריה תוך פיתוח תשתיות מתקדמות ביותר.

בשנת 2012 ינצח המשקיע הסולידי המקצועי

באפסילון ממליצים במשקל יתר על מגזרי הגז הטבעי, נדל"ן מניב ודשנים (כיל ). במשקל שוק על הבנקים ובמשקל חסר על מניות הקמעונאות, יצרני המזון ותקשורת.

בסקטור הגז הטבעי המניות המועדפות הן אבנר , מודיעין ורציו . הגז שהתגלה בחופי ישראל, בעיקר במאגרי תמר ולווייתן, מהווה עוגן דפנסיבי על רקע תזרים מזומנים משמעותי החל משנת 2013. זאת ועוד, כיום המניות נהנות מתמחור נוח שאינו מביא בחשבון מספר גבוה של טריגרים חיוביים אפשריים.

בתחום הנדל"ן המניב המומלצות הן עזריאלי , גזית גלוב , אלוני חץ . גם כלל ביוטכנולוגיה מומלצת במשקל יתר.

עם זאת, באפסילון מדגישים כי שוק המניות מציע הזדמנויות השקעה ספורות בלבד, האפיק שמציע את יחסי הסיכון-סיכוי הטובים ביותר כיום אגרות החוב הקונצרניות. ולכן: בשנת 2012 ינצח המשקיע הסולידי המקצועי.

הפעילות המוניטארית אינה פתרון למשבר

לגבי המצב בכלכלה העולמית מעריכים באפסילון כי משבר גוש האירו לא ייפתר כל עוד לא יינתן עידוד למנועי צמיחה. הפעולות המוניטאריות אינן פתרון למשבר אלא רק מספקות את הזמן הדרוש למדינות כדי שאלה תוכחנה את יכולתן לעמוד במגבלות הפיסקליות.

אבל, בינתיים קורים גם דברים מאוד מעניינים בשווקים המתפתחים, וההמלצה של אפסילון היא להחשף להשקעה שם באמצעות חברות מערביות שמגדילות את פעילותן בשווקים אלה ומחלקות דיבידנדים יציבים.

המניות המומלצות של אפסילון בחו"ל הן פפסיקו , קוקה קולה ומקדונלד'ס (מותגי על), וול-מארט , קראפט ופרוקטר אנד גמבל (מוצרי צריכה), קונוקו-פיליפס ואקסון מובייל (תשתיות, אנרגיה, חקלאות) והוגו בוס, לואי ויטון וקואץ' (מוצרי יוקרה).

לדעת כלכלני אפסילון, משקיע במניות צריך להחזיק כ-30% מהתיק בשוק המקומי וכ-70% להפנות להשקעה בחו"ל.