ברזיל עקפה את בריטניה ב"ליגת הכלכלות הגדולות"

"ברזיל מנצחת את אירופה בכדורגל כבר הרבה זמן, אבל לנצח אותה בכלכלה זו תופעה חדשה" ■ על פי המרכז למחקר כלכלי ועסקי, ב-2020 צרפת תרד למקום התשיעי, בריטניה למקום השמיני וגרמניה למקום השביעי

ברזיל עקפה את בריטניה בדירוג הכלכלות הגדולות בעולם, ובשנת 2011 היא זו שעומדת במקום השישי, לאחר שהמשבר באירופה פגע בכלכלת הממלכה המאוחדת, ומהצד השני הייצוא הרב של הכלכלה הגדולה בדרום אמריקה הוא זה שנתן לה דחיפה. כך מדווח היום (ב') העיתון "גרדיאן" הבריטי, לפי קבוצה של אנליסטים.

הדירוג החדש של ברזיל מצטרף לתחזיות הרבות לגבי צמיחתן המהירה של השווקים המתעוררים. רוסיה והודו צפויות גם הן להנות מפירות הצמיחה, ובמהלך 10 השנים הבאות הן צפויות לדחוף את בריטניה למקום השמיני, כאשר הודו, בעלת כוח העבודה האינסופי והמיומן, תתייצב במקום החמישי, ורוסיה במקום הרביעי.

כיום הכלכלות הגדולות הן ארה"ב, סין, יפן, גרמניה וצרפת. אולם גם לצרפת לא חוזים האנליסטים עתיד במקום החמישי המכובד, כאשר המרכז למחקר כלכלי ועסקי (CEBR) חוזה כי עד 2020 המדינה תצלול אל המקום התשיעי, מתחת לבריטניה. וגרמניה? זו תרד למקום השביעי, כך לפי CEBR.

"ברזיל מנצחת את מדינות אירופה בכדורגל כבר הרבה זמן, אבל לנצח אותן בכלכלה זו תופעה חדשה", אמר דגלאס מקוויליאמס, מנכ"ל CEBR. "ליגת הכלכלה העולמית שלנו מראה איך המפה הכלכלית משתנה, כשמדינות אסיה והכלכלות המייצרות סחורות מטפסות במעלה הטבלה בזמן שאנחנו באירופה נופלים".