הפורום לצדק חברתי: "נוצר מעמד של עבדים מודרניים"

בתגובה להודעה של הלמ"ס על הצניחה בשיעור האבטלה, מציינים בפורום לצדק חברתי: "ראש הממשלה מתפאר באחוזי אבטלה נמוכים אך שוכח לציין כי למעלה ממחצית המשפחות העניות בישראל הינן משפחות עובדות"

הפורום לצדק חברתי לא מתרשם מהודעתה של הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה אודות הצניחה בשיעור האבטלה במשק: "נתניהו, שטייניץ ופקידיהם אכן יצרו כאן נס תקציבי: יצירת מעמד של עבדים מודרניים שעובדים ועובדים מבלי לקבל את התמורה הראוייה", אמר היום פסח האוספטר, רכז תנועת דרור ישראל וחבר הפורום לצדק חברתי.

האוספטר ציין כי "בדבריו הזחוחים של ראש הממשלה נתניהו הוא מתפאר באחוזי אבטלה נמוכים אך שוכח לציין כי למעלה ממחצית המשפחות העניות בישראל הינן משפחות עובדות וגם האחרים אינם משתכרים די הצורך לחיים של כבוד ורווחה".

"נתניהו מתגאה באבטלה הנמוכה ושוכח את הנתונים האמיתיים. העובדים בישראל יכולים להגיע גם עד פת לחם וחרפת רעב כאשר מיעוט קטן גוזר קופון שמן על גבם השחוח. שוק העבודה בישראל הוא פוגעני ונצלני ותלוי על בלימה, תוך זמן מאוד קצר נראה גם את אחוזי האבטלה עולים."

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הודיעה היום (ב') כי שיעור האבטלה במשק הישראלי צנח לשפל חדש של כל הזמנים, והגיע ל-5% מכוח העבודה האזרחי באוקטובר.