תקציב הפרסום של אאודי עובר למשרד הפרסום אברהם

‎‎בשנת 2011 עמד היקף הפרסום של המותג על 6.7 מיליון דולר במחירי מחירון‏

לאחר שנתיים של התלבטויות מעבירה יבואנית הרכב צ'מפיון מוטורס את תקציב הפרסום של המותג אאודי למשרד הפרסום אברהם - כך נודע ל"גלובס". משרד הפרסום אברהם טיפל עד עתה בתקציב המותג יגואר של האחים מאיר, ובעקבות קבלת המותג אאודי הוא צפוי ככל הנראה להיפרד ממנו.

ההחלטה התקבלה לאחר שבשנה האחרונה נפגשו נציגי צ'מפיון עם מספר משרדי פרסום קטנים על מנת לבחון אפשרות להעביר למי מהם את תקציב המותג אאודי.

תקציב הפרסום של צ'מפיון מוטורס נוהל עד עתה באדלר-חומסקי. במשך שנים הקפידה צ'מפיון מוטורס לפצל את מערך הפרסום שלה תוך הפרדה בין המותגים השונים שטופלו במשרדים שונים.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי ב-2010 השקיעה החברה בפרסום כ-17.6 מיליון דולר במחירי מחירון, מתוכם בסיאט 3.6 מיליון, באאודי 5.8 מיליון וב-פולקסווגן 4.8 מיליון. ב-2011 השקיעה החברה כ-24.4 מיליון דולר במחירי מחירון שהם כ-7.5 מיליון דולר במחירים ריאליים. מתוכם הושקעו בסיאט 6.2 מיליון, באאודי 6.7 מיליון וב-פולקסווגן 4.9 מיליון דולר.

אדלר-חומסקי נכנס למערך הפרסום של צ'מפיון מוטורס ב-2005. אז גם הצטרף אליו משרד הפרסום פוגל אוגילבי. אדלר קיבל לטיפולו את המותגים סיאט, סקודה ואאודי ופוגל קיבל את תקציב פולקסוואגן. אדלר-חומסקי היו מעוניינים לטפל במלוא התקציב ועשו עם השנים לא מעט ניסיונות כדי לזכות בו אך בחברות הבינלאומיות (יצרניות הרכב) לא נטו למהלך שישים את כל המותגים במשרד אחד.

בשנים שבו נחלש משרד הפרסום פוגל בחנו בצ'מפיון לאורך זמן מספר אלטרנטיבות של משרדים שיחליפו אותו בטיפול במותג פולקסוואגן. תקציבי רכב נחשבים לתקציבי פרסום אסטרטגיים ואטרקטיביים, אך המבחר שעומד בפני צ'מפיון מוטורס מצומצם יחסית. רוב משרדי הפרסום הגדולים כבר מטפלים בתקציב רכב, ומבין משרדי העשירייה הראשונה היחידים שללא תקציב רכב היו אז ראובני-פרידן וגיתם ‏BBDO‏. בסופו של דבר לא רק שמלוא התקציב הועבר לאדלר-חומסקי אלא שאף ניתן להם אישור לטפל בקבוצה בתקציב המתחרה של סובארו.

כשהחלה החברה לבחון משרד פרסום נוסף התברר כי מצבה אפילו מסובך יותר מבעבר: ראובני וגיתם כבר תפוסים לאחר שקיבלו כל אחד מהם תקציבי רכב והמשרדים היחידים שנותרו פנויים הם ‏JWT‏ ישראל (שטיפל בעבר בתקציב סובארו) וזרמון-גולדמן שאיבד השנה את תקציב סיטרואן. ‏

בסופו של דבר הוחלט כאמור להעביר את התקציב למשרד הפרסום של אברהם שכבר החזיק בידיו תקציב רכב. המשרד נמנה עד עתה על מערך הפרסום של קבוצת מאיר למרות שטיפל בחלק קטן מהתקציב - המותג יגואר ומאיר טרייד. משרדים נוספים הנמנים על מערך הפרסום זה הם מקאן אריקסון המטפל בהונדה וגלר-נסיס שמטפל בהרץ. ‏

דודיק כץ, מנכ"ל אברהם, אישר את הידיעה ומסר בתגובה כי הוא מאחל בהצלחה לכולם.