לא רק סמארטפונים: מה צפוי לנו בענף הסלולר ב-2012?

ניסיון לקאמבק של נוקיה עם דגמי ביניים אטרקטיביים, בלאקברי בשיתוף-פעולה עם פורשה, וסמסונג פותחת דלת למיקרוסופט

הטלפונים החכמים מהדור האחרון שיצאו בשלהי 2011 לשוק, אולי לא ממצים את גבול היכולת הטכנולוגית, אבל לבטח חצו את גבול השימושיות והצורך של המשתמשים. כותב שורות אלה משתמש בדגם שיצא לשוק רק לאחרונה עם מסך 4.3 אינץ', מעבד כפול ליבה ומערכת הפעלה עדכנית. הגרפיקה מרהיבה, התוכן מרתק והעיצוב החיצוני מהפנט, אבל אכסון המכשיר בכיס המכנסיים כמעט בלתי אפשרי, והמכשיר כה מהיר, עד שהוא שותה כמויות אדירות ויקרות של נתונים מהרשת הסלולרית כמעט מבלי להרגיש.

אבל הצרכנים בשוק הטלפונים החכמים כבר מכורים לחידושים, ונראה שאף אחד מהיצרנים לא מתכוון ללחוץ על הבלמים לטובת השימושיות.

גם ב-2012, כנראה מהמחצית השנייה ואילך, נראה בשוק טלפונים עם מעבדי ארבע ליבות, מעבדים גרפיים משודרגים ומסכים ברזולוציה טובה עוד יותר. לצדם מתכוונים היצרנים להרחיב את דגמי הביניים במחירים הגיוניים, עבור לקוחות שלא רוצים להצטרף למרוץ החידושים בפסגת השוק. הנה כמה דוגמאות מהקצוות השונים של השוק שייצאו בקרוב וישפיעו, כל אחד בדרכו, על השוק המקומי.

נוקיה 710: הרבה תוכן, מעט כסף

נוקיה מתכננת ל-2012 מתקפת דגמים רצינית ומבחינתה הקאמבק של הדגמים הללו הוא בבחינת להיות או לחדול. לפיכך אפשר לצפות לדגמים שיציעו - מלבד עיצוב מתקדם - גם הרבה ערך מוסף בידורי ושימושי שיגדיל את התמורה לכסף.

דוגמה טיפוסית היא דגם LUMIA 710, שלא מיועד לפלחים הגבוהים של השוק (שם יתמודדו אחיו הגדולים) אלא דווקא לפלח הביניים של מכשירים בתקציב נמוך עד סביר של פחות מ-300 דולר.

ומה נקבל ב-2012 בפלח הזול? לא מעט: מסך מגע בגודל 3.2 אינץ'; מעבד רב עוצמה עם מהירות שעון מכובדת של 1.4 ג'יגה-הרץ; מאיץ גרפי רציני שיכול לטפל במשחקים כראוי ואפילו מערכת ניווט עצמאית מובנית, שאינה תלויה ברשת הסלולרית ומסוגלת להכווין את המשתמש ליעדו באמצעות הנחייה חזותית וקולית מפנייה לפנייה.

כראוי לדגם צעיר, הוא יגיע עם אפליקציות מוזיקה שמאפשרות לשמוע ולשמור עשרות ערוצי הזרמת מוזיקה בזמן אמת, לסרוק ולחפש מציאות מוזיקליות ברשת ולשתף אותן מיידית עם חברים באמצעות רשתות חברתיות.

בלקברי פורשה-דיזיין: יותר מכל דבר

אחרי שנים שהבלקברי היה סוס עבודה תאגידי, מתכוונת חברת RIM להציע אותו בשנה הבאה גם כפריט יוקרתי-אופנתי.

באופן לא מפתיע, פנתה החברה לצורך העיצוב והמיצוב לחברת פורשה דיזיין, חטיבת העיצוב התעשייתי של יצרנית המכוניות פורשה, שנחשבת לאייקון בקרב אנשי עסקים מבוססים. התוצאה היא דגם P9981, שנושא את שמות שתי החברות.

כמקובל אצל פורשה, הדגם בנוי מפלדת אל-חלד מחוסמת ומעובדת בקפידה עם גימור מעור במקומות הנכונים. מלבד עיצוב בולט למרחוק ומסך איכותי, הכניסה החברה פנימה הרבה טכנולוגיות רציניות: החל ממעבד במהירות 1.2 ג'יגה-הרץ, דרך מצלמת וידיאו באיכות HD, ועד מדריך מסעדות ובילויים גלובלי מובנה שמציג את הנתונים על המסך באמצעות טכנולוגיית מציאות מועשרת (AR), שמוסיפה פרטי מידע מבוססי מיקום לתמונה שמצולמת בטלפון בזמן אמת. אידיאלי למי ששכח היכן הכניסה הסודית למסעדת שני הכוכבים המהוללת בפאריס.

המכשיר ייצא בקרוב מאד לשווקים ובבריטניה, למשל, הוא ישווק בהרודס בכ-1,300 פאונד.

סמסונג אומניה W: מיקרוסופט בסלולר

נוכחותם של טלפונים עם מערכת ההפעלה חלונות 7 של מיקרוסופט הייתה עד כה אפסית בישראל, אולם ב-2012 עשוי השוק הזה להתרחב, ולאו דווקא עם מכשירי דגל אלא עם מכשירי MID במחירים הגיוניים. דוגמה אחת הוא הדגם החדש OMNIA W של סמסונג, שינחת או-טו-טו בשוק. עם מסך 3.7 אינץ' הוא לא מנסה להתחרות בדגמי הדגל האנדרואידיים של החברה, אולם הוא מציע לא מעט תמורת לא הרבה: גרסה 7.5 של מערכת ההפעלה של מייקרוסופט (כמו אצל נוקיה) כוללת גלישת אינטרנט מהירה בסביבה המוכרת של תוכנת אקספלורר 9, ומאגר האפליקציות של החברה כולל שלל משחקים מחוכמים, על בסיס פלטפורמת הגיימרים האיכותית של XBOX LIVE.

יש כמובן גם חיבור לרשתות חברתיות, מנוע חיפוש מובנה (לא של גוגל, כמובן) ומעבד רב עוצמה במהירות שעון של 1.4 ג'יגה-הרץ.