העומס הורג את מנצ'סטר סיטי?

רוברטו מאנצ'יני, מאמן קבוצת הפרמיירליג, מתלונן על שיבוצי המשחקים ■ דיווחים: הסיטי תציע למנג'ר האיטלקי חוזה חדש, בסך 5 מיליון ליש"ט בעונה

מנצ'סטר סיטי פתחה בסערה את העונה הנוכחית הפרמיירליג, כשצברה 34 נקודות מתוך 36 אפשריות, שהביאו אותה עד לכדי פער של חמש נקודות בפסגת הטבלה מיריבתה העירונית, מנצ'סטר יונייטד, בתום 12 מחזורים באנגליה.

מאז, החלה הקבוצה לאבד מעט גובה, ולא הצליחה לסיים עם ניצחון במחצית מששת המשחקים האחרונים שלה. לאחר התיקו המאופס אתמול (ב') בווסט ברומיץ', והניצחון המקביל של יונייטד על וויגאן (0-5), הפער במקום הראשון נמחק כליל, וסיטי מובילה כרגע את הליגה רק בזכות הפרש שערים.

יתכן כי הירידה בפורמה מלחיצה מעט את מאמן הקבוצה, רוברטו מאנצ'יני. אתמול, לדוגמא, התלונן האיטלקי על שיבוצי מחזורי חג המולד הקרובים שמכתיבה הטלוויזיה. "אנחנו נשחק ב-3 בינואר נגד ליברפול, 48 שעות בלבד אחרי שנשחק בסנדרלנד", אמר המנג'ר. "ליברפול יגיעו למשחק אחרי שיהיו להם יומיים מנוחה יותר מאשר לנו, כי הם משחקים ב-30 בדצמבר מול ניוקאסל. זה מאד מאכזב, אני לא מרוצה מהסיטואציה הזאת".

‏אם בוחנים את הנתונים, אז ברור שהעומס על שחקניה של הסיטי צפוי להוות מרכיב משמעותי במאבק האליפות בחודש הקרוב: בין ה-1 לינואר ל-1 בפברואר, הקבוצה תצטרך לקיים 8 משחקים רשמיים. כהשוואה, יונייטד תקיים במהלך החודש הזה 5 משחקים בלבד.

‏בתוך כך, בתקשורת באנגליה מדווחים כי בסיטי מרוצים מאד מעבודתו של מאנצ'יני, שהחליף בתפקיד לפני שנתיים את מארק יוז, ומתכוונים להציע לו חוזה חדש בשווי של 5 מיליון ליש"ט בעונה, שישאיר אותו במועדון עד 2015. במידה ויסכים מאנצ'יני לתנאים האלו, הוא יהפוך למנג'ר בעל השכר השנתי השני הכי גבוה בפרמיירליג (אחרי אלכס פרגוסון, מאמן מנצ'סטר יונייטד שיחגוג יום הולדת 70 בשבת הקרובה - ומשכורתו השנתית מוערכת ב-5.7 מיליון ליש"ט בעונה).