ועדת הכלכלה האריכה את אישור הייצור של חח"י עד אפריל

ועדת הכלכלה דחתה את בקשת משרד התשתיות להאריך את אישור הייצור שלה בשנה ■ על פי התיקון לחוק משק החשמל משנת 1996, לא ניתן להעניק רשיון חדש במבנה הנוכחי של חברת החשמל

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, לא קיבלה היום את בקשת משרד התשתיות הלאומיות, להאריך בשנה את תוקף רישיונות הייצור, ההולכה והאספקה של חברת החשמל. היו"ר שאמה-הכהן מחה על כך שהמשרד מגיע לוועדה מידי שנה ומבקש את הארכת הרישיונות, מאחר והרפורמה בחברת החשמל לא מתקדמת.

רישיונות החברה צפויים היו לפקוע בסוף השנה, ועד אז אמורה הייתה החברה ליישם את הרפורמה המבנית בה, שכן לפי התיקון לחוק משק החשמל משנת 1996 לא ניתן להעניק רישיונות חדשים לחברת החשמל במבנה הנוכחי. לכן ביקש משרד התשתיות להאריך את רישיונות חברת החשמל בשנה נוספת ולאפשר לחברה להמשיך להיות האחראית הן על ייצור החשמל והן על הולכתו.

היו"ר שאמה-הכהן שאל לנציגי משרד התשתיות: "הצורך בהארכת המועדים הוא ברור, הגעתם למועד ואין לכם שום דבר אחר להגיד. אבל למה אנחנו צריכים כל פעם להיענות לבקשה שלכם". הוא הוסיף ושאל כי אם זה המצב "למה לא מקבעים את זה בחוק ומונעים מהוועדה את הצורך לדון בנושא כל שנה מחדש".

נציגי משרד התשתיות הביעו חשש כי לא יספיקו להעביר חקיקה בזמן הקצר שאישרה להם הוועדה, והמשרד יצטרך לשוב לוועדה בתום הזמן שניתן. היו"ר שאמה-הכהן דחה את הטענה ואמר כי מדובר בחוק פשוט של שתי שורות, רק נדרשת מהממשלה עמדה ברורה בעניין.