אופטיקה הלפרין במו"מ לרכישת free טלקום

הרשת מנהלת מו"מ לרכישת השליטה במיזם האשר בשליטתו של שלמה שמלצר ■ אם המו"מ יבשיל לידי עסקה, תחזיק הרשת ב-86% מהמניות, תמורת 20 מיליון שקל

רשת אופטיקה הלפרין מנהלת מו"מ לרכישת השליטה במיזם הסלולרי free טלקום, כך נודע ל"גלובס". אם המו"מ יבשיל לידי עסקה, ימשיך איש העסקים שלמה שמלצר להחזיק ב-14% מהמניות במיזם, ואופטיקה הלפרין תחזיק ב-86% מהמניות, תמורת 20 מיליון שקל ובתוספת ערבויות בגובה 7 מיליון שקל למשרד התקשורת. כנראה, לאופטיקה הלפרין תוענק אופציה גם לרכישת מניותיו של שמלצר.

שמלצר החליט לסגת מההשקעה במיזם הסלולרי, שהוקם כדי לשמש כמפעיל סלולרי וירטואלי (MVNO), לאחר שהבין כי הרווחיות של המיזם מוטלת בספק. את המיזם ייסדו ליאור בנאי וערן שלו.

לשמלצר היה מודל עסקי ממוקד, ובו רצה לשלב בין ה-WIFI לבין השימוש ברשת הסלולר, כדי להציע ללקוחות שיחות חינמיות דרך רשתות WIFI. לאחר שהחברה הגיעה להסכם לשימוש ברשת פלאפון, התברר שמשרד התקשורת מעכב מתן רישיון מיוחד, שאותו קיוותה לקבל free טלקום. ללא הרישיון הגיע שמלצר למסקנה שאין במיזם כדאיות כלכלית והחליט לפרוש, והמייסדים של המיזם החלו לחפש משקיעים חדשים.

ב-free טלקום סירבו להתייחס למו"מ ומסרו כי החברה תשיק את שירותיה בקרוב.

שתי אסכולות

רשת אופטיקה הלפרין שנוסדה ב-1988 ע"י הרב רפאל הלפרין נמצאת בבעלות ילדיו וכמנכ"ל החברה משמש יעקב הלפרין. הרשת מונה 128 סניפים ומחזור מכירותיה נאמד ב-300 מיליון שקל בשנה. לדברי הלפרין, "היו שתי פגישות עם היזמים ושיחה ארוכה עם שמלצר. זה נראה מעניין אבל יש עוד דרך לעשות".

בשבועות הקרובים תשיק הרשת מיתוג מחדש, וזאת כחלק ממטרתה למתוח את המותג לתחום מרכזי נוסף. הלפרין אומר כי בנוסף לאפשרות להיכנס לשוק הסלולר, הרשת בוחנת אפשרות להתרחב לתחום היהלומים - אם המו"מ לא יבשיל לידי עסקה.

"יש לנו שתי אסכולות במשפחה", אומר הלפרין, "האחת מושכת לכיוון הסלולר והאחרת לכיוון היהלומים. הרעיון הוא להשתמש בשטח של החנויות לאפיק מכירות נוסף. גם אם ניכנס ליהלומים, נבנה קורנרים בתוך החנויות שלנו ולא נקים רשת חדשה. אנחנו הולכים להביא את היהלומים לרמת שפיות".

לדבריו, "נחבור למפעל גדול בחו"ל, שהוא ספק היהלומים של ערוץ הקניות בארה"ב. לא נלך על תכשיטים כדוגמת מילר, ה.שטרן או פדני, אלא על יהלומים לעם, שגם בת 17 תוכל להרשות לעצמה. כיום הרווח הגולמי ביהלומים הוא כ-70%. הרעיון הוא למכור הרבה ובזול. למשל, כעת ייבאנו 100 אלף זוגות משקפיים ונצא במבצע בתחילת ינואר - 6 זוגות משקפי ראייה מפלסטיק, כולל עדשות, ב-499 שקל".