האמת העירומה של לינדנשטראוס

במקום לחקור את הפרוטקציה במערכת הבריאות, הוכיח המבקר שהוא חלק ממנה

רשמו לפניכם את הפרטים הבאים: רחוב בית הדפוס 12, גבעת שאול, ירושלים. ת.ד: 1081, מיקוד: 91010. מספר פקס: 02-6665204. טלפון: 02-6665000. מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, ישמח לקבל כל תלונה בדבר טיפול רפואי לא ראוי בכם או ביקירכם.

האבא הקשיש עוכב שעות במיון? המבקר מיד יחקור. אשתך עוד רגע יולדת והמרדים לא הגיע עם מנת אפידורל? לינדנשטראוס מחכה רק לפקס שלך. לא, זה לא קוריוז. כי מהרגע שמבקר המדינה החליט לבדוק את תלונותיה של משפחת הורביץ, הוא מחויב לבדוק עכשיו גם את התלונות שלכם.

הרי המשפחה המכובדת בטח לא רוצה להצטייר (חלילה) כאליטה מיוחסת, ואילו מבקר המדינה בטח לא רוצה להצטייר (שוב) כפופוליסט חסר תקנה. אז אל תצפו למפגש אינטימי כמו זה שהתקיים עם בתו ונכדו של הורביץ, אבל בבקשה תפקססו.

לינשטראוס, באופן אירוני למדי, חשף את מערומיה של מערכת הבריאות הציבורית, ולמעשה את מערומי השירות הציבורי בכלל: אם אין לכם פרוטקציה, חכו בסבלנות בתור, נשכו שפתיים וקוו לטוב.

לינדנשטראוס יכול היה לנצל את המקרה הזה כדי לחקור את תרבות הפרוטקציה, זו שהשתקפה היטב מהאיגרת המביכה והאומללה ששיגר לרופאיו מנכ"ל ביה"ח שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין. במקום זה הוא הוכיח שהוא עצמו חלק בלתי נפרד מאותה תרבות קלוקלת. על מצוקותיה של מערכת הבריאות הוא הרי פרסם מאות של עמודים כבר. עכשיו הוא רק עושה טובה לחברים. כן, גם הוא.